تقسیم استان به 8پهنه مدیریت پسماند/برای اجرای طرح‌ها نیاز به اعتبارات ملی است
تقسیم استان به 8پهنه مدیریت پسماند/برای اجرای طرح‌ها نیاز به اعتبارات ملی است

ندای تجن- احمد توکلی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: پیشرفت ساخت نیروگاه زباله سوز ساری در دولت سیزدهم در بخش ابنیه به بیش از ۹۰ درصد و در بخش ورود تجهیزات به حدود ۸۵ درصد رسیده است. ‎ احمد توکلی در بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری با بیان اینکه قبل از دولت آیت‌الله […]

ندای تجن- احمد توکلی، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، گفت: پیشرفت ساخت نیروگاه زباله سوز ساری در دولت سیزدهم در بخش ابنیه به بیش از ۹۰ درصد و در بخش ورود تجهیزات به حدود ۸۵ درصد رسیده است. ‎

احمد توکلی در بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری با بیان اینکه قبل از دولت آیت‌الله رئیسی نیروگاه زباله سوز ساری ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و با حمایت دولت سیزدهم این میزان به بیش از ۹۰ درصد رسیده است، اظهار کرد: در بخش ورود تجهیزات نیز هم اکنون حدود ۸۵ درصد تجهیزات وارد نیروگاه شده و حدود ۸۰ درصد تجهیزات نصب گردید‌.

وی با اشاره به اینکه برای بخش ابنیه تاکنون حدود ۲۶۶ میلیارد تومان و برای تجهیزات حدود ۱۷ میلیون دلار هزینه شده است، افزود: در سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به مازندران برای بخش ابنیه و تهیه تجهیزات حدود ۲۳۶ میلیارد تومان اختصاص یافت که بیانگر نگاه ویژه این دولت به رفع مشکل پسماند مازندران است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از نیاز حدود ۲ میلیون دلار برای اتمام بخش ابنیه نیروگاه زباله سوز ساری و تهیه بقیه تجهیزات خبر داد و یادآورشد: با تامین منابع مالی و تهیه و نصب تجهیزات، شاهد شکوفایی مدیریت پسماند در مرکز استان خواهیم بود.

توکلی ساخت نیروگاه تولید برق از زباله ساری را با مشارکت دولتی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: تولید زباله شهرستان ساری حدود ۵۰۰ تن در روز است و با توجه به توسعه روز افزون در مدیریت پسماند، اجرای این نیروگاه برای ساری به عنوان مرکز استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تولید زباله مازندران در حالت عادی روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن و در پیک سفر به حدود ۴ هزار تن می‌رسد، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل زیست محیطی زباله در مازندران، استان به ۸ پهنه مدیریت پسماند تقسیم شده است و برای اجرای طرح‌ها در مازندران نیاز به حمایت و اعتبارات ملی است.

  • منبع خبر : استانداری مازندران با کمی تغییر در تیتر