مجموعه فرودگاه‌های مازندران پیگیر استقرار هواپیمای کارگو در مازندران باشد/لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی دیجیتالی و برخط به منظور معرفی محصولات استان برای ارائه به بازار جهانی
مجموعه فرودگاه‌های مازندران پیگیر استقرار هواپیمای کارگو در مازندران باشد/لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی دیجیتالی و برخط به منظور معرفی محصولات استان برای ارائه به بازار جهانی

ندای تجن-استاندار مازندران با ابراز ناخرسندی از اینکه دو هواپیمای کارگویی که وارد استان شده بود به دلیل اهمال کاری‌ها در استان یزد در حال پرواز است، گفت: مجموعه فرودگاه های مازندران باید پیگیر باشند تا کارگو در مازندران مستقر و فعال شود؛ برای توسعه صادرات به حمل و نقل هوایی هم نیاز داریم. سید […]

ندای تجن-استاندار مازندران با ابراز ناخرسندی از اینکه دو هواپیمای کارگویی که وارد استان شده بود به دلیل اهمال کاری‌ها در استان یزد در حال پرواز است، گفت: مجموعه فرودگاه های مازندران باید پیگیر باشند تا کارگو در مازندران مستقر و فعال شود؛ برای توسعه صادرات به حمل و نقل هوایی هم نیاز داریم.

سید محمود حسینی پور شامگاه ۱۸ شهریور ماه در جلسه توسعه صادرات استان با اعلام اینکه مازندران باید از ظرفیت بنادر استان برای توسعه اقتصادی صادرات محور استفاده کند، اظهار کرد: اگر مازندران از منظر صادراتی قوی باشد مثل بنادر جنوب محل رجوع کل صادرات کشور خواهد بود.

وی با ابراز گلایه مندی از اینکه سهم بازار مازندران از مشتریان صادراتی کم است، افزود: با وجود ظرفیت‌های موجود در مازندران رشد اقتصادی استان باید به ۳۵ درصد برسد.

استاندار مازندران با طرح سوالی اظهار کرد: دلایل اینکه نتوانستیم در موضوع صادرات از مزایای دریای خزر استفاده کنیم چیست ؟

این مسئول با تاکید براینکه از تمام ظرفیت های مازندران در حوزه صادرات باید فعال شود، خاطرنشان کرد: نگاه حاکم در کشور موضوع مهمی است که اجازه ارتباط با شرق را نمی دادند. از این رو در حوزه صادرات تقویت نشدیم.

حسینی پور با اعلام اینکه در حوزه صادرات جنگ و مبارزه است، گفت: اگر راه صادرات را در مازندران بازکنیم نسل های بعدی منتفع می شود. ریل گذاری صادرات با این آمار ارائه شده امکان پذیر نیست.

وی علم و فناوری را ابزاری برای اقتصاد صادرات محور موثر دانست و ادامه داد: در بازار جهانی روش های سنتی جوابگو نیست.

استاندار مازندران ایجاد بانک اطلاعاتی دیجیتالی و برخط را به منظور معرفی محصولات استان برای ارائه به بازار جهانی ضروری دانست و گفت: اتاق بازرگانی باید حرفه ای شود. چراکه حامی بازرگانی و بخش خصوصی است.

این مسئول اضافه کرد: حجم وسیعی از فعالان اقتصادی به صورت سالم کار می کنند نباید اجازه دهیم فرار مالیاتی در استان رونق یابد.

نماینده عالی دولت در مازندران در نظر گرفتن مشوق های لازم برای ارتقای صادرات در استان را یکی از گزینه های جذب سرمایه گذار عنوان کرد و یادآور شد: اداره کل گمرکات مازندران باید برای صادر کنندگان فرش قرمز پهن کند.

حسینی پور با بیان اینکه کریدور شمال- جنوب در حد شعار نیست؛ باید برای تحقق این مهم در توسعه اقتصادی استان کار کنیم، اظهار کرد: طرف های روسی پیگیر تحقق این موضوع هستند.

وی استفاده از نتایج علمی و تحقیقاتی برای تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک را از موضوعات مهم در تولید محصول صادرات محور موثر دانست و بیان کرد: باید برای تولید محصولات کشاورزی استاندارد درستی تعیین شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تنظیم، تسهیل و شفاف سازی و راهبرد توسعه صادرات باید در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گیرد.

این مسئول با اعلام اینکه مصمم هستیم کشتیرانی مازندران راه اندازی شود، گفت: با توجه به سه بندر مهمی که در استان داریم نباید نیازمند کشتی سایر مناطق باشیم. مازندران باید در سه بندر حداقل ۱۰۰کشتی داشته باشد تا اهدافش در صادرات محقق شود.

این مسئول صنعت موتورسازی کشتی در آمل را از دیگر ظرفیت های مازندران دانست و اظهار کرد: مسئولان باید این صنعت را به درستی معرفی کنند تا جذب مشتری انجام شود.

حسینی پور، صنایع دستی مازندران را بی نظیر، گران و محصولی صادراتی دانست و تصریح کرد:  با برنامه ریزی از سوی اتاق بازرگانی باید روی صنایع دستی سرمایه گذاری شود.

  • منبع خبر : منبع اصلی خبر ایسنا است که با تغییر تیتر منتشر شده است/.