دولت حامی توسعه صنعتی استان بر مبنای صنعت سبز است/پیشنهاد اقتصاد ترکیبی در مازندران
دولت حامی توسعه صنعتی استان بر مبنای صنعت سبز است/پیشنهاد اقتصاد ترکیبی در مازندران
وزیر کشور امروز در مازندران چند طرح را افتتاح کرد و سپس در جلسه شورای اداری استان حضور یافت.

به گزارش ندای تجن- وزیر کشور امروز مهمان مازندران بود .

احمد وحیدی در ابتدای روز در محل فرودگاه مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.

در ادامه مجتمع اداری سردار شهید هاشمی شهرستان سیمرغ با حضور وی ،استاندار مازندران و سایر مسئولان افتتاح شد.

حضور در جلسه شورای اداری استان مازندران نیز از برنامه های سفر وزیر کشور بود.

براساس گزارش ایسنا-احمد وحیدی امروز، ۲۱ شهریور در سفر به مازندران بعد از افتتاح ساختمان اداری فرمانداری شهرستان سیمرغ در جلسه شورای اداری استان در استانداری مازندران حضور یافت.

وی با اهداء کلید سه واحد مسکونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مازندران اظهار کرد: تامین مسکن از موضوعات مهم و مورد تاکید دولت است، بهزیستی و کمیته امداد در تامین مسکن مددجویان تلاش‌های موثری داشتند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه سامانه خدمات الکترونیک بومی استان مازندران یک سامانه مهم برای دولت است، گفت: با افتتاح این سامانه بهره‌وری افزایش، بروکراسی کاهش و فساد اداری از بین خواهد رفت. جای قدردانی دارد که در استان به این نکات توجه می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه گزارش مسئولان مازندرانی نشان می‌دهد اتفاقات خوبی در طی این دو سال افتاده است، خاطرنشان کرد: در مازندران مسائل مختلفی داریم، ظرفیت‌های استان بی نظیر است که با وجود دریا و جنگل، اقتصاد خوبی در این حوزه وجود دارد و می‌تواند یکجا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان نشان دهنده این است که کارها روی روال منطقی پیش می‌رود، اظهار کرد: این زنجیره‌های ارزش می‌تواند نگاه برون و داخل مرزی داشته باشد که این موضوع از سیاست‌های ابلاغی است.

وحیدی، صادرات محوری در مازندران را مورد تاکید قرار داد و گفت: وقتی می‌خواهیم اقتصادی عمل کنیم باید جریان مستمر صادرات در نظر گرفته شود تا با تامین انبوه، شفافیت و استانداردسازی مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی در استان‌ها مورد تاکید دولت سیزدهم است، تصریح کرد: ارتباط اقتصادی مازندران با روسیه از موضوعاتی است که استاندار مازندران این مهم را پیگیری کرده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اقتصاد دریا محور سال‌های سال است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، افزود: وجود سه بندر در مازندران از نقاط قوت اقتصادی در استان است.

این مسئول با بیان اینکه در مازندران نباید فرصت را از دست بدهیم و از ظرفیت‌های این استان استفاده شود، گفت: صنعت سبز حرفی است که سه دهه مطرح شده و دولت موافق توسعه صنعتی است.

وحیدی اظهار کرد: دولت حامی توسعه صنعتی استان بر مبنای صنعت سبز است و محیط زیست هم به دنبال حفظ محیط زیست است نه اینکه بخواهد مانع ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه باید با برندهای مطرح دنیا رقابت کنیم و از ظرفیت‌های مازندران به درستی استفاده شود، خاطرنشان کرد: اینکه بحث انتقال آب مطرح شده است اما باید برای تمام  طرح های برنامه داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در مازندران موضوعات متعدد است و لذا اقتصاد ترکیبی چند جانبه را در استان می‌توانیم داشته باشیم، یادآور شد: برخی از صنایع اعلام می‌کنتد که در مازندران نیروی کار کم داریم باید به جای اتباع بیگانه از نیروهای بومی استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه مازندران باید به هاب لبنی در کشور تبدیل شود، اظهار کرد: هاب ارزش زنجیره صادراتی طیور در مازندران از موضوعاتی است که در استان در حال پیگیری است.

وحیدی به شهرک‌های گلخانه‌ای با هدف تولید صادرات محور در مازندران یاد کرد و گفت: کشاورز مازندرانی باید احساس کند از محصولش دستاورد دارد و باید به بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه هر کسی بخواهد در دل مردم نا امیدی ایجاد کند مانند شیطان است، گفت: دولت با تمام توطئه‌های دشمن رساتر صحبت می‌کند و دستاوردهای شگرفی دارد که جهان صدایش را می‌شنود.

وزیر کشور حضور ایران در شانگهایی و غیره موجب احساس قدرت برای کشور است، افزود: در مسیر راه باید مشکلات را تحمل کنیم و مردم بی‌نظیر ما هم همراهی می‌کنند.