قهرمانی تیم‌های دانشجویی منطقه 8 در المپیاد فرهنگی و ورزشی کشور
قهرمانی تیم‌های دانشجویی منطقه 8 در المپیاد فرهنگی و ورزشی کشور
المپیاد ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به میزبانی شهر تبریز برگزار شد و تیم‌های ورزشی منطقه ۸ شامل استان‌های مازندران، سمنان و گلستان سکوی قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی، حسن سلمانی تیله نویی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مازندران با تبریک موفقیت‌های دانشجویان دختر و پسر منطقه ۸ بیان داشت: هجدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دختران و بیست و هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی پسران دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در تبریز به پایان رسید و در جدول مجموع مدال‌های کسب شده در هر دو گروه پسران و دختران، منطقه ۸ (مازندران، سمنان و گلستان) با کسب ۲۵ مدال طلا، ۱۸ مدال نقره و ۱۵ مدال برنز با اقتدار و برتری بی سابقه بر سکوی قهرمانی مسابقات تکیه زد. بدون شک این نتایج درخشان با تلاش جمعی، ارائه راهکارها و مدیریت عالی مسئولین مراکز سه استان و تلاش بی وقفه دانشجویان ورزشکار به دست آمده است.


وی با تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در برنامه ریزی و اجرای المپیاد و نیز میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در برگزاری این دوره از مسابقات و حضور پر شور و اشتیاق دانشجویان خاطر نشان کرد: این تورنمنت ها از بزرگترین دستاوردهای فرهنگی دانشگاه می باشند و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند در زندگی ماشینی امروزه ورزش برای جوانان دیگر امر مستحبی محسبوب نمی گردد و بلکه امری لازم و واجب تلقی می گردد، شرکت کردن در چنین مسابقاتی نشاط و شادابی و طراوت را به ارمغان می آورد و دانشجویان سال تحصیلی را با شور و شوق مضاعف شروع خواهند کرد.

در همین راستا و در جهت تحقق اهداف غایی ورزش، مسوولین منطقه هشت و بالاخص استان مازندران با برنامه ریزی مدون و حساب شده از شروع ترم با گلچین بهترین دانشجویان ورزشکار استان و انجام تمرینات منسجم و برگزاری اردوهای مستمر که کمتر استانی این برنامه ریزی را انجام داده بودند گام در رقابتی گذاشتند که نتایج بسیار ارزشمندی را برای خود، خانواده و جامعه دانشگاهی به ارمغان آوردند تا برای شرکت در المپیاد وزارت علوم، نمایندگان شایسته ای برای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور باشند.

در این دوره از مسابقات منطقه ۱ (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل) با کسب ۲۱ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۲۶ مدال برنز مقام دوم را به خود اختصاص داد و منطقه ۹ (زنجان، گیلان، قزوین) نیز با کسب ۱۵ مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۱۷ مدال برنز به مقام سوم مجموع مدال‌های المپیاد دست یافت.

المپیاد فرهنگی_ورزشی پسران از دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در 10 رشته شامل فوتسال، والیبال، تکواندو، کاراته، دو و میدانی، بدمینتون، تنیس روی میز، تیراندازی، شنا، کشتی آزاد و فرنگی به رقابت پرداختند.
منطقه 8 در مسابقات تیمی پسران در رشته های دو و میدانی، کشتی آزاد، والیبال و تکواندو و کاراته حائز مقام اول، و در رشته کشتی فرنگی حائز مقام سوم گردید.
گفتنی است مسابقات دختران نیز در 9 رشته تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو و میدانی، تکواندو، کاراته، والیبال، فوتسال و تیراندازی با تفنگ و تپانچه بادی برگزار شد. در مسابقات تیمی دختران ورزشکار منطقه 8 دانشگاه فنی و حرفه ای در رشته تنیس روی میز حائز مقام اول، در رشته های تکواندو، کاراته، والیبال و فوتسال حائز مقام دوم، و در رشته بدمینتون حائز مقام سوم شد.


در خاتمه جا دارد از زحمات بی شائبه کلیه مسئولین منطقه ۸ که نهایت همکاری را داشته و پا به پای همه در ایام تابستان در کنار دانشجویان بوده و در این موفقیت سهم بسزایی داشتند و از ورزشکاران و رؤسای محترم استانی و عوامل اجرایی از نگهبان خوابگاه گرفته تا مسئولین و کارشناسان تربیت بدنی استان، مربیان و سرپرستان که همه و همه دست به دست هم دادند و به این مهم دست یافتند تبریک و تهنیت عرض نماییم.