پیش‌بینی اجرای 15هزار برنامه هفته دفاع مقدس با مشارکت سایر دستگاه‌ها/برنامه‌ریزی برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس در صورت حمایت/بانوان محور برنامه‌های تجلیل امسال هستند
پیش‌بینی اجرای 15هزار برنامه هفته دفاع مقدس با مشارکت سایر دستگاه‌ها/برنامه‌ریزی برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس در صورت حمایت/بانوان محور برنامه‌های تجلیل امسال هستند

به گزارش ندای تجن- محمدحسن سلامی با بیان اینکه رزمندگان مازندران در بسیاری از عملیات های دفاع مقدس خط‌شکن بودند و پیروزی به ارمغان آوردند، گفت: بیش از 50درصد بار دفاع مقدس بر دوش مردم بود که با اتحاد آنان و مسئولین، ما در مقابل دنیا پیروز شدیم. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های […]

به گزارش ندای تجن- محمدحسن سلامی با بیان اینکه رزمندگان مازندران در بسیاری از عملیات های دفاع مقدس خط‌شکن بودند و پیروزی به ارمغان آوردند، گفت: بیش از 50درصد بار دفاع مقدس بر دوش مردم بود که با اتحاد آنان و مسئولین، ما در مقابل دنیا پیروز شدیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه رشادت و شجاعت رزمندگان ما مورد تعجب بود، ادامه داد: دشمنان می‌گفتند چطور نیروهای شما در عملیات والفجر 8 از رود خروشان عبور کردند این کار در توان نیروهای ما نیست.

سلامی ارزش‌های دفاع مقدس را مانند یک گنجینه و میراث معرفی کرد که می‌توان از آن‌ها برای بازگشایی مشکلات و گره‌هایی که وجود دارد، استفاده کرد.

وی عقیده دارد که سلاح امروز ما کار و خدمت جهادی است و بصیرت و ایمان در جامعه اسلامی دارای اهمیت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با ریاست استاندار مازندران تشکیل شد، افزود: پیش‌بینی ما این است که بیش از 15 هزار برنامه بزرگداشت از روز چهارشنبه 29 شهریورماه با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها به اجرا درآید.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت و تجلیل از پیش‌کسوتان جهاد و مقاومت، ادامه داد: این همایش به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رهبر انقلاب به اجرا درمی‌آید.

سلامی با بیان اینکه مراسم رژه سراسری نیروهای مسلح در روز جمعه 31 شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: نمایشگاهی با 40 غرفه در محل موزه دفاع مقدس استان برپا می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: رونمایی از آلبوم موسیقی کودکان با عنوان سرباز کوچک، گلباران مزار شهدا افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان و اعزام گروه‌های جهادی در مناطق محروم بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه محور تجلیل در سال جاری بر روی بانوان مجاهد گذاشتیم، ادامه داد: از دفتر بانوان دفاع مقدس می‌خواهیم تا بر روی تجلیل از بانوان کار کند و بهزیستی نیز می‌تواند از بانوان سرپرست خانوار به‌عنوان جهادگران فعلی امروز تجلیل به عمل آورد.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیش از 160 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: مراسمی با عنوان تجلیل از پیش‌کسوتان جهاد از سوی این دستگاه برگزار می‌شود.

سلامی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات‌هایی مانند فتح‌المبین، کمان 91و حمله به اچ 3 و..نقش مهمی بر عهده داشت، افزود:بیش از 2 هزار ارتشی در زمان دفاع مقدس شهید شدند که در راستای گرامی داشت و یاد و خاطره این شهدا برنامه‌هایی مانند نمایشگاه، مسابقات ورزشی و جلسات خاطره‌گویی با حضور راویان ارتش برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه 550 عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه و تدوین شد، گفت:13 جشنواره شعر و 13 مسابقه داستان کوتاه با میزبانی و همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تدوین 20 عنوان کتاب با همکاری سپاه کربلای مازندران گفت که در کنار آن بیش از 7 هزار مصاحبه کوتاه با خانواده‌های شهدا با همکاری بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش آموزش و مشارکت دفاع مقدس از 107 واحد دانشگاهی در 70 واحد دانشگاهی 2 واحد درسی دفاع مقدس توسط فرماندهان تدریس می‌شود، افزود: از دیگر اقدامات این است که یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس شناسایی و جمع‌آوری شد.

سردار با بیان اینکه در تلاش برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس مازندران هستیم، گفت: اگر حمایت لازم صورت گیرد این اقدام را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بزرگ‌ترین مرکز در کشور است که در مساحت 60 هکتار و 3 فاز طراحی و در حال اجرا است، گفت: فاز نخست این پارک موزه شامل اروند و هفت‌تپه به مساحت ۱۰ هکتار پیش‌بینی‌شده که در حدود ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سردار با بیان اینکه قرار است در سال تحصیلی جدید 7 هزار دانش‌آموز از مرکز فرهنگی دفاع مقدس بازدید کنند، افزود:3 هزار دانشجو نیز در برنامه‌ریزی بازدید قرار دارند.

وی خواستار کمک به ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران شد و گفت: فاز دوم نیز منطقه فاو را به تصویر می‌کشد که دارای پیشرفت 40درصدی است.

عکس:خبرگزاری فارس