افزایش کیفیت زندگی در روستاها از برنامه‌های دولت سیزدهم است/لزوم تامین زیرساخت حمل و نقل در مازندران
افزایش کیفیت زندگی در روستاها از برنامه‌های دولت سیزدهم است/لزوم تامین زیرساخت حمل و نقل در مازندران

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا/مازندران وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بنا به تاکید رئیس جمهوری تا پایان این دولت؛ تکمیل راه‌ها، آسفالت و بهبود کیفی مورد توجه قرار دارد، گفت: واگذاری زمین و الحاق به طرح‌های هادی روستایی برای ماندن در روستاها از دیگر طرح‌های وزارتخانه متبوع است. مهرداد بذرپاش در […]

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا/مازندران وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بنا به تاکید رئیس جمهوری تا پایان این دولت؛ تکمیل راه‌ها، آسفالت و بهبود کیفی مورد توجه قرار دارد، گفت: واگذاری زمین و الحاق به طرح‌های هادی روستایی برای ماندن در روستاها از دیگر طرح‌های وزارتخانه متبوع است.

مهرداد بذرپاش در روز پنج شنبه ۳۰ شهریور طی سفر یک روزه به مازندران با حضور در یادواره شهدای روستای سادات‌محله اظهار کرد: در این جمع مقدس و مبارک امروز به بهانه بزرگداشت بهترین‌های این سرزمین و گرامیداشت سادات، در این منطقه حضور یافتیم.

وی افزود: جمع شدن مومنان برای گرامیداشت شهدا توفیقی نیست که نصیب هر فردی شود و امیدوارم خداوند اجر آن را به برگزارکنندگان عطا فرماید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همیشه در کشور قیام و جنگ رخ نمی‌دهد و همواره توفیق شهادت حرم فراهم نیست، تصریح کرد: عدل خداوند حکم می‌کند که در همه مقاطع و جوامع فرصت شهادت فراهم شود.

این مسئول درخصوص راه‌های مواصلاتی استان گفت: حدود ۴۹ کیلومتر از راه‌ها آسفالت و نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده است. آسفالت راه‌های روستایی یکی از اهداف دولت سیزدهم است.

به گفته بذرپاش، وقتی حرف از زندگی باکیفیت و ماندن در روستاها به عنوان هسته اقتصاد مطرح می‌شود، باید به مشکلات روستاها رسیدگی شود.

تکمیل راه روستایی تا پایان دولت سیزدهم

وی با اعلام اینکه بنا به تاکید رئیس جمهوری تا پایان این دولت؛ تکمیل راه‌ها، آسفالت و بهبود کیفی مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: واگذاری زمین و الحاق به طرح‌های هادی روستایی برای ماندن در روستاها از دیگر طرح‌های وزارتخانه متبوع است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با ارائه تسهیلات بانکی عملکرد نسبتا خوبی در روستاها داشتیم و امیدواریم با استمرار آن خود مردم برای ساخت مسکن اقدام کنند، افزود: مرحله واگذاری طرح مسکن به منظور مشوق‌های جوانی جمعیت در حال تحقق است و این غیر از زمین‌های واگذاری است که در شهرها و شهرستان‌ها به مردم داده شد و رقمی بالغ بر ۴۰۰ هزار قطعه زمین را شامل می‌شود.

بذرپاش با اعلام اینکه با همکاری بنیاد مسکن عزم جدی برای ساخت مسکن در روستاها انجام شد، گفت: تا پایان سال خبرهای خوبی از واگذاری زمین در روستاها خواهیم داشت.

وی واگذاری زمین را برنامه اصلی دولت سیزدهم برای ساخت مسکن دانست و افزود: نمی‌توانیم حرف از بازگشت به زندگی روستایی و ارزش افزوده زیست روستایی بزنیم در حالی که نفس روستا با بسته بودن طرح‌های هادی بسته است.

فروپاشی احتکار زمین

وزیر راه و شهرسازی، فروپاشی احتکار زمین را یکی از اهداف و برنامه‌های وزارتخانه اعلام کرد و افزود: بسیاری از زمین‌های اعطایی با همین هدف واگذار می‌شود.

بذرپاش یادآور شد: به عنوان وزیر، مسئول نظارت و کنترل واگذاری و همچنین ساخت و آسفالت جاده‌های روستایی و راه‌های مواصلاتی هستم.

وی مازندران را سرزمین فرصت‌های لجستیکی و استراتژیک دانست و گفت: به مازندران کمتر پرداخته شده و در کنار نعمات گردشگری و توریستی، زیرساخت حمل‌ونقل باید تامین شود.

وی با اشاره به اینکه با محوریت بندر امیرآباد تصمیم‌های مهمی در حال اتخاذ است تا با نقش این بندر و ارتقاء تجهیزات آن و اتصال شبکه ریلی به این بندر، رخدادهای مهمی را شاهد باشیم، اظهار کرد: تکمیل زنجیره‌های کریدوری شمال به جنوب برای ما اهمیت دارد و این فرصت به اندازه درآمدهای نفتی برای مردم و فرزندان شما سودآور و امنیت‌بخش است.

این مسئول افزود: این فرصت باید هرچه زودتر در قالب تکمیل راه‌های ریلی، جاده‌ها و اتصال کریدور شمال به جنوب شکوفا شود تا بنادر شمالی به بنادر جنوبی و همچنین دریای شمال به جنوب وصل شود.

قرارداد اتصال شلمچه به بصره

بذرپاش با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب از بندر شهید رجایی در جنوب آغاز و تا شمال ادامه دارد و توافقی با روس‌ها در این زمینه داشتیم، خاطرنشان کرد: قرارداد اتصال شلمچه به بصره به عنوان یک آرزو و هدفی ۵۰ ساله در شرف تحقق است. تلاش می‌کنیم تا دو سال بعد اجرایی شود تا در سال‌های آینده زائران امام حسین (ع) به راحتی به زیارت بروند.

وزیر راه و شهرسازی تکمیل کریدورهای ریلی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت یاد کرد و گفت: توسعه آن منوط به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل است.

او افزود: نمی‌توانیم به کشورها بگوییم با ما ارتباط خوبی داشته باشید اما زیرساخت کریدور و جاده نداشته باشیم.

بذرپاش با بیان اینکه ملت ما در دوره تحریم‌ها پای انقلاب ایستادند و شاهد بودیم رییس‌جمهور با عزت و اقتدار در سازمان ملل قرآن را در دست گرفت، خاطرنشان کرد: به یُمن ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید باید به این استان رسیدگی شود که به معنای خدمت به خانواده شهدا است.

وزیر راه و شهر سازی در جمع مردم سادات محله با اعلام اینکه امکان ندارد در درگاه خدا ملتی پای عقیده خود با اقتدار بایستند و خداوند اجرشان را ادا نکند، تصریح کرد: شدیدترین تحریم‌های تاریخ بر این ملت وارد شد؛ اگر اقتدار و اعتقاد مردم نبود، کشور پیشرفت نمی‌کرد.

این مسئول کشوری با مروری بر اتفاقات سال گذشته گفت: دشمنان قصد تخریب کشور را داشتند و این مساله هر چند سال یک بار با یک ترفند و حیله اجرا می‌شود، اما مازندران از گذشته مامن علما و بزرگان دین بوده هیچ قدرتی توان از بین بردن اعتقادات مردم را ندارد.

بذرپاش هفته دفاع مقدس را ایام‌الله دانست و ادامه داد: دفاع مقدس یادآور نعمات و درس‌آموزی برای ملت به شمار می‌آید.

وی افزود: اگر ملتی در زمان و مکان درست به وظیفه خود عمل کند عاقبت‌بخیر می‌شوند و خدا به او آبرو می‌بخشد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان این مراسم یادآور شد: بر سر عهدمان درباره راه‌ها و واگذاری زمین در دولت خواهیم ماند.