مردم توقع دارند طرح‌های نیمه تمام شتاب بیشتری بگیرد/ریل‌گذاری راه‌آهن غرب به شرق استان نیاز به طرح مطالعاتی و اجرایی دارد
مردم توقع دارند طرح‌های نیمه تمام شتاب بیشتری بگیرد/ریل‌گذاری راه‌آهن غرب به شرق استان نیاز به طرح مطالعاتی و اجرایی دارد

ندای تجن- استاندار مازندران بر لزوم توجه وزارتخانه راه و شهرسازی به طرح های نیمه تمام به خصوص راه، جاده و پُل سازی تاکید کرد و گفت: بهره برداری از طرح های نیمه تمام یک ضرورت برای استان است. ‎ استاندار افزود: مردم توقع دارند طرح های نیمه تمام با شتاب بیشتری به بهره برداری […]

ندای تجن- استاندار مازندران بر لزوم توجه وزارتخانه راه و شهرسازی به طرح های نیمه تمام به خصوص راه، جاده و پُل سازی تاکید کرد و گفت: بهره برداری از طرح های نیمه تمام یک ضرورت برای استان است. ‎

استاندار افزود: مردم توقع دارند طرح های نیمه تمام با شتاب بیشتری به بهره برداری برسد.

سیدمحمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن مازندران در ساری در حضور وزیر راه و شهرسازی، به اهمیت مازندران به عنوان کریدور شمال – جنوب اشاره کرد و افزود: بسیاری از طرح های نیمه تمام استان در حوزه راه و شهرسازی، ۱۵ تا ۲۰ ساله هستند.

استاندار مازندران بر لزوم توسعه بندر امیرآباد اشاره کرد و ادامه داد: کشورهای خزری به خصوص روسیه فرصت ممتازی برای رونق اقتصاد دریایی کشور است که نیاز به نگاه ویژه این وزارتخانه دارد.

حسینی پور با توضیح این که با گسترش دیپلماسی دولت سیزدهم مازندران موقعیت مناسبی برای توسعه اقتصادی کشور پیدا کرده است، تصریح کرد: ۹ گذرگاه مازندران بیشترین تردد را به دلیل گردشگری دارد.

استاندار مازندران به سهم بالای استان در جابجایی کالا و گردشگری کشوری اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین موضوع استان توجه به سه راه مواصلاتی هراز، کندوان و سوادکوه است.

وی مازندران را ایران کوچک توصیف کرد و بیان داشت: بسیاری از مردم کشور در مازندران دارای مسکن دوم هستند و تردد خودروهای پلاک غیربومی در این نقطه از کشور بسیار بالاست.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این نکته که در تعطیلات رسمی و آخر هر هفته با انبوه جمعیت مسافر و گردشگر مواجه هستیم، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع مردم با ترافیک سرسام آور ۱۰ ساعته مواجه می شوند.

حسینی پور به فعالیت سه فرودگاه مازندران به عنوان دیگر ظرفیت های توسعه ای استان اشاره کرد و گفت: حمل و نقل ریلی شمال در مازندران دیگر ظرفیت استان است.

وی با اشاره به این که جابجایی و حمل چهار میلیون تُن سنگ معدنی از بنادر مازندران به روسیه و از آنجا به دریای سرخ و به هند، ظرفیت اقتصادی ملی استان را نشان می دهد، گفت: اکنون کاهش ۱۵روزه سفر و ۲۵ درصدی هزینه جابجایی با اقدامات زیرساختی دریایی انجام شده را از این طریق شاهد هستیم.

استاندار مازندران اتصال ریل راه آهن از غرب به شرق استان را از طرح های مهم مورد نیاز عنوان کرد و گفت: به رغم مشکلات کمبود زمین، ریل گذاری راه آهن غرب به شرق استان نیاز به طرح مطالعاتی و اجرایی دارد.