نخستین جلسه هم‌اندیشی با هدف تشکیل انجمن رسانه خانه هنرمندان ساری برگزار شد
نخستین جلسه هم‌اندیشی با هدف تشکیل انجمن رسانه خانه هنرمندان ساری برگزار شد

ندای تجن- نخستین جلسه هم اندیشی با موضوع آشنایی و همکاری با خانه هنرمندان ساری با هدف تشکیل انجمن رسانه با حضور عبدالرضا اتحاد رئیس خانه هنرمندان ساری، رضا عابدی مدیر روابط عمومی خانه به همراه عباس حنانی و جمعی از اصحاب رسانه استان از جمله زهرا اسلامی از رسانه ارمون، مائده عمادی از رسانه […]


ندای تجن- نخستین جلسه هم اندیشی با موضوع آشنایی و همکاری با خانه هنرمندان ساری با هدف تشکیل انجمن رسانه با حضور عبدالرضا اتحاد رئیس خانه هنرمندان ساری، رضا عابدی مدیر روابط عمومی خانه به همراه عباس حنانی و جمعی از اصحاب رسانه استان از جمله زهرا اسلامی از رسانه ارمون، مائده عمادی از رسانه پرش، مائده مطهری زاده از رسانه خبر شمال، زهرا شریفی از رسانه ایلنا، نداکلایی و فاطمه موسوی از رسانه ندای تجن و کمیل ستوده از فعالان رسانه درتاریخ 28شهریور ماه سال جاری در محل این خانه برگزار شد.
در این جلسه عبدالرضا اتحاد با تشریح اهداف خانه به معرفی انجمن‌های ۱۳ گانه این مجموعه پرداخت و در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در انجمن‌های مزبور صحبت کرد.
وی با تاکید بر قدمت کهن شهر ساری و بیان برخی از مشکلات فرهنگی و شهری در ساری و همچنین فرصت‌هاي از دست رفته، زنده نگه‌داشتن نام و یاد هنرمندان شهر ساری را مساله‌ای مهم بیان کرد و از برپایی و تشکیل انجمن رسانه به عنوان زمینه‌ای مناسب برای رشد و تحول فرهنگی هنری یاد کرد.


در ادامه اصحاب رسانه نیز نظرات خود را بیان کردند.
کمیل ستوده خواستار تدوین شیوه‌نامه کاری برای انجمن شد تا از این طریق امکان ارتباط با نخبگان هنر و اندیشه که از اعضای خانه هستند را فراهم کنیم. در کنار آن می‌توانیم جلسات کتاب‌خوانی، تماشای فیلم و نقد کتاب نیز برگزار کنیم.

رضا عابدی عصو هیات مدیره و مدیر روابط‌عمومی خانه هنرمندان ساری نیز با استقبال از این طرح ، خانه هنرمندان را خانه همه اهالی و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر دانست و تصریح کرد: خانه هنرمندان ساری یک تشکل مردم نهاد است اما بدون تامین مالی و بودجه از هیچ دستگاهی به صورت خودگردان و با سختی‌هاي فراوان، عاشقانه به دنبال توسعه فرهنگی هنری است.
وی پیشنهاد داد که انجمن رسانه خانه می‌تواند در کنار خانه مطبوعات به اجرای طرح‌ها و برنامه‌هاي موثری در حوزه تولید محتوا و رسانه بپردازد.
وی معرفی چهره‌هاي شاخص هنری و فرهنگی ساری که خود زمینه‌ای برای گرامی داشت و تجلیل از هنرمندان است را یکی از این اقدامات عنوان کرد.
بررسی موضوعات فرهنگی و پرداختن به برخی از مشکلات و ایجاد فرصت برای توسعه فرهنگی از دیگر نکات مورد تاکید عابدی در انجمن رسانه بود.

زهرا اسلامی نیز خواستار هم‌فکری بیشتر برای برگزاری جلسات شد و گفت بهتر است افراد باتجربه و همین‌طور علاقه‌مند به فعالیت اجتماعی را در انجمن جذب کنیم.
مائده مطهری زاده نیز ازبین‌رفتن ابنیه تاریخی شهر را از دغدغه‌های خود بیان کرد و خواستار زنده نگه‌داشتن هویت تاریخی شهر ساری شد.
نداکلائی نیز از اصحاب رسانه خواست تا همکاران رسانه را برای عضویت در انجمن معرفی کنند.
بر این اساس قرار شد پس از بررسی اولیه، فراخوان تاسیس انجمن رسانه خانه هنرمندان تهیه شده و از فعالان این حوزه برای شرکت در انتخابات هیات مدیره دعوت شود‌.