هویت مازندران را شکل دهید/شورای فرهنگ عمومی باید به مردم سالاری برگردد
هویت مازندران را شکل دهید/شورای فرهنگ عمومی باید به مردم سالاری برگردد
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ،گفت:شورای فرهنگ عمومی باید به مردم سالاری برگردد و قرارگاه فرهنگ عمومی بعد از نماز جمعه دومین قرارگاه ائمه جمعه می تواند باشد.

به گزارش ندای تجن، سید مجید امامی در روز پنج‌شنبه (۳۰ شهریور) در نشست شورای فرهنگ عمومی در شهرستان میاندورود اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به هویت، تربیت و خانواده بپردازد و در این راستا می‌بایست برای توسعه فرهنگ عمومی تلاش کرد.

وی افزود: قرارگاه شورای فرهنگ عمومی بهترین بهانه برای هم افزایی است و جدید بودن شهرستان ‌میاندورود بهترین قابلیت است تا هویت و معروفیت شهرستان براساس ارزش‌های ایرانی و اسلامی تدوین شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: مردم شریف مازندران همواره محبت به اهل بیت را در دل داشتند و حکومت شیعیان در مازندران و تبرستان وجود داشته و ملجا و پناهگاه فرزندان اهل بیت بوده و عامل انتقال فرهنگ اسلامی به ایران فرهنگی بودند.

امامی گفت: طبیعت بکر و زیبایی‌های این استان و شهرستان می تواند به نامورسازی شهرستان کمک کند و برای هویت شهرستان در قالب نمادهای مختلف و مبلمان شهری ورود کنید و هویت را شکل دهید نه‌ مهمانان مهاجر و مهاجم.

وی افزود: باید مرجعیت به شورای فرهنگ عمومی برگردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به مردم سالاری برگردد و قرارگاه فرهنگ عمومی بعد از نماز جمعه دومین قرارگاه ائمه جمعه می تواند باشد.

وی اظهار کرد: مازندران در نشاط اجتماعی، همگرایی و اجتماع گرایی رتبه بالایی دارد، اما باید بر روی سرمایه اجتماعی کار شود و زیر ساخت نشاط باید فراهم شود و البته در بین برخی از اقشار مردم به دلیل مشکلات اقتصادی ناامیدی بوجود آمد.

مجید امامی گفت: در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی مسیر ما مشخص است و باید در نوآوری فرهنگی تقویت شویم و مجموعه رویداد برای خانواده طراحی کردیم تا سنت محلی ترسیم و برای توسعه فرهنگ در خانواده تلاش شود.

وی افزود: نظام طراحی فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد که اکنون ۴۰ درصد نمادها و سمبل‌های در بازار، ایرانی و اسلامی است و باید نوشت افزار فاخر با نماد مخصوص کودکان در دستور کار باشد تا مورد توجه قرار گیرد که تخصیص اعتبارات‌ مناسب توسط مسئولان، می‌تواند در این امر مهم کمک‌کار ما باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بازی‌های رایانه‌ای هم باید با دقت بیشتری وارد شویم و در این بخش هم برنامه داشته باشیم.

سید مجید امامی گفت: در شورای برنامه ریزی استان باید ۵ درصد برای مسجد و جمعیت هزینه شود و دستگاه‌های اجرایی درصد اعتبارات فرهنگی را اختصاص دهند.

وی افزود: اعتبار اصلی در حوزه فرهنگ، مردم‌ هستند ‌و امیدواریم در گفتمان خانواده در کنار حقوق و اقتصاد به فرهنگ توجه شود تا مانایی و پایایی خانواده بالا برود.

امامی گفت: سفره مهم است و سفره با خانواده عجین است و میراث و سرمایه خانواده است و اگر به خانواده برگردد، انسجام بیشتر خواهد شد و هویت‌ها بر می گردد.

عکس تزیینی است

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران