امروز نخستین گروه روسی بدون روادید وارد مازندران می‌شوند/تشریح برنامه‌های همایش بین‌المللی گردشگری در استان
امروز نخستین گروه روسی بدون روادید وارد مازندران می‌شوند/تشریح برنامه‌های همایش بین‌المللی گردشگری در استان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ورود نخستین گروه روسی بدون روادید به مازندران، خبر داد.

به‌ گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر سه‌شنبه چهارم مهر ۱۴۰۲با اشاره به ورود میهمانان مازندران هم‌زمان با هفته گردشگری در استان گفت: میهمانان خارجی امروز از طریق فرودگاه امام‌خمینی در پایتخت وارد کشور و با استقبال هیاتی از اداره‌کل گردشگری مازندران، شب را در بابلسر اقامت می‌کنند

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه: در بزرگداشت هفته گردشگری برنامه‌ریزی شد تا با یک‌رویداد بزرگ همراه با مهمانان خارجی از روسیه و‌ کشورهای cis اطلاع‌رسانی از مازندران در سطح ملی و‌ بین‌المللی داشته باشیم تصریح کرد: میهمان خارجی هم از مسئولین‌ دولتی و‌ هم‌ بخش خصوصی خواهند بود. 

برزگر افزود: آژانس‌های گردشگری روسی و‌ کشورهای cis طی چند روز برگزاری رویداد جامعه هدف ما برای برندسازی مازندران هستند.

او با بیان اینکه از امروز شاهد حضور مهمانان خارجی به استان خواهیم بود گفت: ۵مهر با حضور مهمانان خارجی افتتاحیه روز جهانی گردشگری را در هتل میزبان بابلسر با حضور مقامات وزارتی و کشوری خواهیم داشت‌.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نکته مهم این رویداد بین‌المللی را لغو‌ روادید گروهی بین ایران و ‌روسیه دانست و گفت: این گروه از روس‌ها نخستین‌ مسافرانی هستند که بدون روادید به ایران سفر کرده‌اند.

برزگر افتتاح نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، جشنواره غذا، نشست‌های b2b را از جمله برنامه‌های رویداد گردشگری مازندران برشمرد و گفت: گردشگری ‌سلامت، گردشگری روستایی و بوم‌گردی، گردشگری کشاورزی و طبیعت‌گردی، فرصت‌های سرمایه گذاری، صنایع‌دستی فاخر و‌ گردشگری فرهنگی و‌ ماجراجویانه از جمله موضوعات مهم در نشست‌های b2b بین فعالین گردشگری دو کشور است.

برزگر افزود:: ۶ و۷و۸ مهر تور بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران را خواهیم داشت که هم شامل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و‌ فرهنگی استان در طی ۳ روز است که تلاش خواهیم‌ کرد تا استان‌ مازندران را از مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر تا رامسر، عروس شهرهای ایران معرفی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران این رویداد را ‌‌در راستای توسعه گردشگری استان برشمرد و گفت: حضور گردشگران خارجی فرصت مناسبی جهت معرفی ظرفیت‌های بین‌المللی استان هم‌زمان با بزرگداشت روز جهانی گردشگری است.

او با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی خارجی به ویژه گردشگری از تلاش‌های وزیر محترم و نماینده عالی دولت در استان مازندران برای بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در مازندران که سال‌ها از آن غفلت شده بود تشکر کرد و گفت: تمام تلاش‌های انجام شده در استان تا رسیدن به نقطه ایده‌آل نیازمند نگاه کلان دولتمردان جمهوری اسلامی ایران به استان مازندران و دیپلماسی گردشگری استانداری است.