گلایه از ویلاسازی‌های بدقواره نادرست و عدم سیاست‌گذاری درست در نظام و صنعت گردشگری/جهاد کشاورزی باید بهتر از این کار کند
گلایه از ویلاسازی‌های بدقواره نادرست و عدم سیاست‌گذاری درست در نظام و صنعت گردشگری/جهاد کشاورزی باید بهتر از این کار کند

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلای ساری، اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش و توصیه می‌کنم‌، اگر تقوا داشته باشید، وحدت، پرهیز از اختلافات و حرکت به سمت […]

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلای ساری، اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش و توصیه می‌کنم‌، اگر تقوا داشته باشید، وحدت، پرهیز از اختلافات و حرکت به سمت خیرها هم خواهید داشت.

وی افزود: وجود نازنین پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) که در آستانه سالروز میلاد باسعادت ایشان و امام صادق (ع) قرار داریم، آن حضرت فرمودند که خوشا به حال کسی که مازاد مال خود را رها کرده و انفاق کند و مازاد کلام خودش را نگه دارد، مدیریت مازاد خودش یک مسئله مهم است و مدیریت درست، وضعمان را بهتر می‌کند.

وی افزود: در مراسم اربعین عراق یکی از مسائلی که باید درست مدیریت شود مدیریت مصارف مازاد در بحث غذا و اسراف‌ها است، در ایران ۳۰درصد نان و مواد غدایی دورریز و مازاد است، در مصرف انرژی مصرفمان مازاد بوده و نسبت به معدل جهانی بالاتر است.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه پیغمبر اکرم (ص) مدیریت مازاد را به ما آموخته، یادآور شد: خدا به انسان زبان داده تا به حد ضرورت مطالب را بیان کند، جهاد تبیین کند اما خیلی اوقات سخنان بی نیاز و مازاد است، سکوت کند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید که باید آن را نگه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تبریک هفته وقف، گفت: وقف بسیار مهم بوده و ثواب زیادی دارد، برخی‌ها هزینه می‌کنند که فرزند بیاورند اما وقف یعنی ادامه واقعی زندگی، گاهی فرزندان منحرف بار می آیند، اما واقف بعد از انجام وقف تا ابد از فواید آن بهره می‌برد؛ وقف باید حفظ و مصرف بهینه شود که فقط وظیفه اداره اوقاف نیست همه ما در این زمینه وظیفه داریم.

امام جمعه ساری ادامه داد: نه به بهانه وقف نباید گفت اموال شخصی مردم موقوفه است و نه بخاطر منافع شخصی مردم از وقف چشم‌پوشی کرد، تعابیر زیادی در رابطه با وقف وجود دارد، مردم ما مردمی خوب و دیندار هستند و به وقف اهمیت می‌دهند.

این مسئول با اشاره به روز جهانی سالمندان، تصریح کرد: سالمندان هم مصداق مستضعفان هستند و نیاز به حمایت و محبت، پرستاری و نگهداری و تکریم و احترام دارند، خانواده‌های سالمندانی که خوب هستند که هیچ اما از سالمندانی که کسی را ندارند و در گوشه آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان حضور دارند دیدار کرده و حمایت داشته باشید، خانواده‌ها باید در رابطه با نگهداری سالمندان اهتمام جدی داشته باشند‌.

وی گفت: روز اخلاق و مهرورزی به‌مناسبت سالروز ولادت پیغمبر اکرم (ص) در پیش است، اخلاق است که مردم را یک جهت می‌کند؛ در میان امت پیامبر اکرم (ص) نباید شاهد بی‌اخلاقی و مظاهر ضداخلاقی باشیم باید در میان امتش اخلاق موج بزند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی را روز گذشته بیان فرمودند؛ ایشان فرمودند که پیام شهدا را باید به‌درستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت در همه دوره‌ها و نسل‌ها بهره بگیریم، در این جمله روی شنیدن پیام شهدا تکیه کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تبریک بابت برگزاری برنامه‌های فاخر در هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: ملت ما ملتی است که پیام شهدا را شنید؛ بسیاری از مسئولان ما هم شنیدند و خوب کار کردند، اما یک سری مسئولین پیام شهدا را نشنیدند که اگر می‌شنیدند وضع معیشت و اقتصاد و بسیاری از نابسامانی‌ها نباید به این شکل می‌بود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما ظرفیت بسیار بالایی در کشاورزی، صنعت، گردشگری، دریا، جنگل، فضای سبز، مسافرپذیری و غیره در استان داریم، تاکید کرد: سزاوار نیست که برای یک باغدار نصرفد که مرکبات خود را از درخت بچیند یا وضع شالی و برنج اینگونه باشد و مواردی دیگر، باز هم نیاز به حمایت‌های بیشتر و بهتر داریم، جهاد کشاورزی باید بهتر از این کار کند؛ صنعت و معدن نیز همچنین، ما در زمینه تجاوز به منابع طبیعی و انفال مشکلات زیادی داریم، البته از خدمات تشکر می‌کنیم.

این مسئول از ویلاسازی‌های بدقواره نادرست و عدم سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و نظام حکمرانی درست در نظام و صنعت گردشگری گلایه کرد و گفت: اگر مسئولان ما پیام شهدا را شنیده باشند وضع ما باید بهتر از این باشد، باید بپذیریم که ناکارآمدی‌های بخشی از مسئولان به‌خاطر عدم دریافت پیام شهداست. وی اعلام کرد: پیام شهدا این است که راه عزت، استقلال، اقتدار، ستیز با جنایت‌کاران را ادامه می‌دهیم نترسید و نه خوف داشته باشید ملت ایران پیام شهدا را شنیده و راه عزت و راه شهدا را با قدرت ادامه خواهد داد.