حفظ موقوفات را مدیون مردم هستیم/قیمت املاک موقوفه توسط کارشناس دادگستری تعیین می‌شود
حفظ موقوفات را مدیون مردم هستیم/قیمت املاک موقوفه توسط کارشناس دادگستری تعیین می‌شود

به گزارش ندای تجن- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز صبح در جمع اصحاب رسانه  درباره هفته وقف گفت: 27 صفر روز وقف است که با درخواست همکاران به دلیل هم زمانی با ایام حزن زمان آن تغییر یافت و امروز نخستین روز هفته وقف نام‌گذاری شد. حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به انجام 312 […]

به گزارش ندای تجن- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز صبح در جمع اصحاب رسانه  درباره هفته وقف گفت: 27 صفر روز وقف است که با درخواست همکاران به دلیل هم زمانی با ایام حزن زمان آن تغییر یافت و امروز نخستین روز هفته وقف نام‌گذاری شد.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به انجام 312 وقف در طول سال‌های اخیر، افزود: به‌تازگی واقفی با نام کلائی در نکا 7 هزار متر از باغ خود را با عنوان حضرت زهرا (س) وقف کرد.

وی با بیان اینکه حفظ موقوفات را مدیون مردم هستیم، ادامه داد: وظیفه خود می‌دانیم تا اقدامات انجام شده را به مردم اعلام کنیم.

حیدری در پاسخ به سئوالی درباره شایعاتی پیرامون امامزاده سازی، گفت: در طول 8 سالی که در مازندران مسئولیت دارم هنوز به هیچ‌کس اجازه ندادیم که امامزاده‌ای در مکانی اضافه کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بیشتر موقوفات استان در بابل قرار دارد، ادامه داد: شهرهای بابل، آمل و ساری به ترتیب بیشترین موقوفات را در استان دارند.

وی در پاسخ به سئوال ندای تجن درباره دریافت پول از دست‌فروشان که در محوطه امامزاده یحیی ساری توسط هیات امنای این مکان، گفت: حیاط امامزاده یحیی مربوط به مدرسه شاهد جزو موقوفه‌های شهر است، حیاط باز است و باید دیوار شود باتوجه‌به بازبودن محوطه ممکن است هر نهادی اقدام به این کار کند و اوقاف مقصر نباشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران قول بررسی موضوع و پیگیری آن را داد و افزود: کسانی که مقصر هستند تنبیه می‌شوند.

حیدری در پاسخ به سئوالی درباره افزایش سرقت از امامزاده‌ها، گفت: در 170 امامزاده دوربین نصب شده است که به‌صورت مستقیم با مراکز انتظامی در ارتباط است.

وی درباره افزایش قیمت املاک موقوفه نیز این طور پاسخ داد که قیمت ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می‌شود و اداره اوقاف و امور خیریه نقشی در این موضوع ندارد.

حیدری با اشاره به هزینه‌کرد حدود 30 میلیارد تومان برای اجرای امینانه نیات واقفین استان در 6 ماه سال جاری، گفت: در حدود 2 میلیارد تومان نیز به مدارس دینی کمک کردیم و در کنار آن تعداد 580 مبلغ بومی و غیربومی به شهرهای مختلف اعزام کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه به‌منظور توانمندسازی 440 نفر در حوزه اشتغال طرح شمیم خدمت در 70 امامزاده شاخص به اجرا درآمد، افزود: طرح قرار دوازدهم که هر ماه باهدف کمک به نیازمندان به اجرا درمی‌آید بیش از 5 میلیارد تومان در قالب 4 هزار و 720 بسته اهدا شد.

وی از اهدای 1 هزار و 550 بسته تحصیلی باارزش 2 میلیارد تومان برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند خبر داد و افزود: مبلغ 8 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد و امامزادگان از محل اعتبارات دولتی و اختصاصی هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری نیز با بیان اینکه در سال جاری به 450 نیازمند کمک شده است، گفت: تعداد 3 هزار سبد کالا با نام صاحب‌الزمان (ع) باارزش 3 میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

حجت‌الاسلام عبدالله ولی‌ نژاد با اشاره به برگزاری همایش یاوران وقف در روز یکشنبه هفته آینده، افزود: در روز پنج‌شنبه هفته جاری نیز مراسم اهدای دستگاه به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری انجام می‌شود.
لازم به ذکر است در پایان نشست از خانواده‌های شهیدان محسن طاهری، و عارف نوریان که از واقفان فرهنگی خیراندیش هستند تقدیر شد.