ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر با یک میلیارد تومان اعتبار از محل موقوفه علینقی‌کنی
ترخیص بیماران نیازمند بیمارستان رازی قائمشهر با یک میلیارد تومان اعتبار از محل موقوفه علینقی‌کنی

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، همزمان با چهارمین روز از هفته وقف با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، مرادیان نماینده مردم قائمشهر جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قائمشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بیماران نیازمندی که توان پرداخت هزینه درمان را […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، همزمان با چهارمین روز از هفته وقف با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، مرادیان نماینده مردم قائمشهر جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار قائمشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان بیماران نیازمندی که توان پرداخت هزینه درمان را نداشتند، ترخیص شدند.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در مراسم ترخیص بیماران نیازمند در بیمارستان رازی قائمشهر، اظهار کرد: در کل شهرستان قائمشهر (سیمرغ،جویبار و سوادکوه) خدمات به بیمارانی که مشکلات مالی دارند از موقوفه مرحوم دکتر علینقی کنی ارائه می‌شود‌.

وی افزود: مثل این موقوفه در استان زیاد داریم همچون موقوفه‌ بیمارستانی در شهرستان آمل، موقوفه بیمارستان امام ساری، چندین درمانگاه در بهشهر و… در برخی مکان‌ها فقط عرصه موقوفه است، که با هدف رفع مشکلات مالی مردم در سطح استان با همت خیرین و واقفان انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران درخصوص بیمارستان فوق تخصصی غرب مازندران، با بیان اینکه بسیاری از مردم فکر می‌کنند اوقاف فقط با دریافت پول مراسمات عزاداری برپا می‌کند، عنوان کرد: در کنار مراسمات مذهبی و عزاداری، عمده خدمات اوقاف در بحث بهداشت و درمان است، ما نزدیک به سه سال است پیگیریم تا زمینی که بنابود در اختیار موقوفه‌ای در چالوس قرار بگیرد را تحویل نگرفته‌ایم، امیدواریم با همکاری استاندار و نماینده ولی فقیه کلنگ این بیمارستان را پس از تحویل زمین بر زمین بزنیم.

حیدری با اشاره به وقف دیگری در بهشهر برای بیمارستان فوق تخصصی، عنوان کرد: براساس درآمدی که اوقاف از محل موقوفات و رقبات دارد کسب می‌شود و اقدامات انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: در بحث سلامت قریب به یک میلیارد تومان هزینه درنظر گرفته شده در حالی که مشکلات بیش از اینهاست؛ اوقاف نیت را با هدف ترویج فرهنگ وقف و اجرای امینانه واقف اجرا می‌کند.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر، طی یک سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان از عواید موقوفات مرحوم دکتر علینقی‌کنی قائمشهر صرف هزینه درمان بیماران نیازمند شد.