افتتاح متل زانوس در غرب مازندران
افتتاح متل زانوس در غرب مازندران

به‌ گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر روز پنجشنبه ۱۳مهر ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح متل زانوس کجور نوشهر گفت: با توجه به اینکه در دورترین نقطه مازندران توسعه اقتصادی و اشتغال ایجاد شده و باید از سرمایه گذار تقدیر و تشکر کرد افزود: متل زانوس با […]

به‌ گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر روز پنجشنبه ۱۳مهر ۱۴۰۲ در مراسم افتتاح متل زانوس کجور نوشهر گفت: با توجه به اینکه در دورترین نقطه مازندران توسعه اقتصادی و اشتغال ایجاد شده و باید از سرمایه گذار تقدیر و تشکر کرد افزود: متل زانوس با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان با اشتغال مستقیم ۱۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در محدوده خارج از بافت روستا مجوز اقامتگاه بوم‌گردی صادر نمی‌شود،، یکی از برنامه‌های این اداره‌کل را توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای استان عنوان کرد.

برزگر شعار امسال هفته گردشگری را گردشگری سرمایه‌گذاری سبز اعلام کرد و گفت: توسعه گردشگری مازندران با حضور نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس که نائب رئیس فراکسیون گردشگری هستند، یک فرصت است که باید این فرصت را به فال نیک گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: زانوس می‌تواند یک مقصد گردشگری در جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد که برای این امر باید برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

او تاکید کرد: باید بافت تاریخی این منطقه حفظ شود.

برزگر در خصوص فرایند اخذ مجوز سرمایه گذاری، افزود: فرایند اخذ مجوز سرمایه گذاری را به یک‌ماه کاهش دادیم.

او ادامه داد: در تلاشیم با کمک سایر دستگاه‌ها یک فضایی ایجاد کنیم که استعلامات از دستگاه‌های اجرایی از ۵ سال به یک‌سال کاهش یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اعلام اینکه تسهیلات بسیار محدود است، از نماینده مجلس خواستار تخصیص تسهیلات بر مبنای سرمایه‌گذاری در استان شد.

برزگر ادامه داد: تلاش داریم پروژه‌هایی که با پیشرفت فیزیکی بالا هستند سریع‌تر به بهره‌برداری برسانیم.

برزگر در خصوص کاوش قلعه‌کجور، گفت: با مشخص شدن حریم، برای کاوش قلعه کجور اعتبار در نظر گرفته می.شود.

زانوس کجور به هاپ گردشگری تبدیل شود

به گفته محسنی بندپی می توان منطقه زانوس کجور به هاپ گردشگری کشور تبدیل کرد.

نماینده مردم نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجلس ضمن اینکه برای توسعه این منطقه از مدیر کل میراث‌فرهنگی خواستار حمایت و کمک شد و اعلام کرد در تخصیص اعتبار به تاسیسات گردشگری تلاش خواهیم کرد. دورترین نقطه مازندران توسعه اقتصادی و اشتغال ایجاد شده و باید از سرمایه گذار تقدیر و تشکر کرد افزود: متل زانوس با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان با اشتغال مستقیم ۱۰ نفر به بهره‌برداری رسید.