بسترهای قانونی برای برگزاری انتخابات اسفندماه امسال فراهم شده است/رسیدگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی را به بعد از انتخابات موکول نخواهیم کرد
بسترهای قانونی برای برگزاری انتخابات اسفندماه امسال فراهم شده است/رسیدگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی را به بعد از انتخابات موکول نخواهیم کرد

ندای تجن- روح الله سلگی، رئیس ستاد انتخابات مازندران در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان، رئیس کل دادگستری، دبیر و روسای کمیته‌های ۷ گانه این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات؛ تجلی مردم‌‌سالاری دینی و سمبل جمهوریت نظام اسلامی است. وی با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر […]

ندای تجن- روح الله سلگی، رئیس ستاد انتخابات مازندران در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان، رئیس کل دادگستری، دبیر و روسای کمیته‌های ۷ گانه این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات؛ تجلی مردم‌‌سالاری دینی و سمبل جمهوریت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت انتخابات، گفت: با هر کسانی که در صدد اخلال در روند برگزاری انتخابات باشند و در جهت خلاف اخلاق، قانون و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنند، برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تشریح مراحل و فرآیندهای انتخابات آتی، افزود: ستاد انتخابات مازندران با هماهنگی کامل با هیأت‌های نظارت شورای نگهبان در شهرستان‌ها در حال حرکت به‌سوی اجرای فرآیندهای انتخاباتی است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران، تعامل فرمانداران با هیأت‌های نظارت شورای نگهبان را موجب تقویت همگرایی در مسیر سلامت برگزاری انتخابات دانست و یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده بسترهای قانونی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران فراهم شده است.

حجت‌الاسلام علی اصغر زکوی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات مازندران نیز با اشاره به نقش راهبردی شورای نگهبان در حفظ سلامت انتخابات، گفت: براساس قانون، نظارت شورای نگهبان در انتخابات؛ استصوابی، عام و در تمام مراحل آن است.

وی، لزوم توجه به تعامل سازنده عوامل اجرایی انتخابات با عوامل نظارت شورای نگهبان را خاطر نشان کرد و افزود: تقویت تعامل قانونمند دست اندرکاران برگزاری انتخابات موجب سلامت فرآیندهای مربوطه و صیانت از آرای عمومی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، گفت: دستگاه قضایی با بکارگیری تمامی ابزارهای قانونی با تخلفات احتمالی در روند برگزاری رویداد مهم انتخابات برخورد خواهد کرد.

وی افزود: با تمهیدات دستگاه قضایی، رسیدگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی را به بعد از انتخابات موکول نخواهیم کرد.

در این جلسه؛ روسای کمیته‌های ستاد انتخابات مازندران، رئوس برنامه‌های دستگاه‌های متبوع را در روند برگزاری انتخابات اسفند ماه امسال تشریح کردند.