قیمت نهاده‌های دامی به نرخ ارز گره خورده است/ تصمیمات کوتاه‌مدت در زمینه تثبیت نرخ ارز باید در سفره مردم اثرگذار باشد
قیمت نهاده‌های دامی به نرخ ارز گره خورده است/ تصمیمات کوتاه‌مدت در زمینه تثبیت نرخ ارز باید در سفره مردم اثرگذار باشد

ندای تجن- غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تبعات ارز چند نرخی و راهکارهایی برای تثبت نرخ ارز،گفت: به هر حال ما دارای دیدگاه های مختلف در کشور در زمینه ارز هستیم. وی بیان کرد: ما وقتی با برخی از افراد در زمینه نرخ ارز صحبت می کنیم، آنها تاکید […]

ندای تجن- غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تبعات ارز چند نرخی و راهکارهایی برای تثبت نرخ ارز،گفت: به هر حال ما دارای دیدگاه های مختلف در کشور در زمینه ارز هستیم.

وی بیان کرد: ما وقتی با برخی از افراد در زمینه نرخ ارز صحبت می کنیم، آنها تاکید دارند که تثبیت نرخ ارز امری شدنی است و اگر مسائل به همفکری گذاشته شود ما راهکار لازم را در دست داریم.

هفکری و اجماع نخبگانی برای تثبیت نرخ ارز

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیشنهاد برگزاری جلسات هم اندیشی در این بخش، تاکید کرد:باید از ظرفیت ها به درستی استفاده شود.

وی ادامه داد: از این رو پیشنهاد بنده بر این اساس بود که پیرو  نگاه تقریبی جلسات هم اندیشی بین صاحبنظران این بخش انجام شود تا مسائل مورد واکاوی قرار گرفته  و مسیر راه مشخص شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده در پیشنهادم تاکید داشتیم که باید از دولت، دانشگاه ها،بخش خصوصی و نخبگان جهت هم اندیشی در این زمینه دعوت به عمل بیاید تا در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت به راهکارهایی دست پیدا کنیم.

نتایج منفی تغییرات ارزی

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:به واقع تصمیمات کوتاه مدت در زمینه تثبیت نرخ ارز باید در سفره مردم اثر گذار باشد. همچنین تصمیمات بلند مدت در این بخش نیز باید موجب پیش بینی پذیری بازار شود. بنابراین مشکل ما در مسئله ارز نبود یک مدل پیش بینی پذیر در بازار است و بدین صورت هر روز دچار یک تزلزل و تغییر هستیم.

بی رغبتی سرمایه گذار

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به واقع بی ثابتی در نرخ ارز باعث می شود که سرمایه گذار ما نیز خیلی رغبتی برای تولید نداشته باشد. بنابراین اگر ما  اجماع لازم در زمینه بررسی نرخ ارز را نداشته باشیم به نتایج مناسبی دست پیدا نمی کنیم و مداوم به نقد یکدیگر می نشینیم.

قیمت نهاده های دامی به نرخ ارز گره خورده است

وی با بیان اینکه با رویکرد دستوری نمی توان به تثبیت نرخ ارز پرداخت بیان کرد: بنده اخیرا در بازدیدی که مراکز تولیدی حوزه انتخابیه خود داشتم مشاهده کردم که عمده مشکلات در زمینه قیمت نهاده ها دامی است و کشاورزان تاکید داشتند که این نهاده ها به نرخ ارز گره خورده است لذا این دغدغه سبب می شود که آرامش و انگیزه لازم از کشاورز گرفته شود. بنابراین ما باید روی مدل تثبیت نرخ ارز با در نظر گرفتن نظرات نخبگان کار کنیم.