مهرواره منطقه‌ای نام دیگر انسان ماهی‌ست برگزیدگان خود را معرفی کرد
مهرواره منطقه‌ای نام دیگر انسان ماهی‌ست برگزیدگان خود را معرفی کرد

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، مهرواره نام دیگر انسان ماهی ست در ۲۰ مهر، هم‌زمان با هفته ملی کودک در اردوگاه هفت تیر رامسر با حضور سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان با حضور، مدیرکل کانون پرورش فکری، مدیرکل امور شهری […]


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، مهرواره نام دیگر انسان ماهی ست در ۲۰ مهر، هم‌زمان با هفته ملی کودک در اردوگاه هفت تیر رامسر با حضور سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان با حضور، مدیرکل کانون پرورش فکری، مدیرکل امور شهری استانداری مازندران، مدیر پروژه شهر دوست‌دار کودک کشور، فرماندار و شهردار واعضای شورای شهر رامسر و دیگر مسئولان شهری برگزار شد.
در ابتدای این مهرواره منطقه‌ای، علی امینی شاد، شهردار رامسر با خیر مقدم و تقدیر از شرکت کنندگان این رویداد افزود: همه دل در گرو توسعه امور شهری و توسعه پایدار داریم. تصویر آینده، پردازشگر اقدام و عمل امروز ماست و برای ترسیم خردمندانه آن باید برای کودکان با کودکان سرمایه گذاری کنیم.
شهردار رامسر کودکان و نوجوانان را ارجمندترین سرمایه اجتماعی دانست و رشد جوامع و توسعه را درگرو نقش موثر کودکان و جوانان عنوان کرد و تاکید کرد: برای ترسیم آینده زیبا، باید به کودکان توجه داشت و سرمایه گذاری کرد.
در ادامه این برنامه، موسی پژوهان، مدیر پروژه شهر دوست‌دار کودک به اهمیت کانون پرورش فکری و تاثیر آن در تکوین شخصیت کودکان اشاره داشت و گفت: همه مادر کودکی با این مراکز، انس داشتیم و بخشی از کودکی خود را در کانون سپری کردیم و مرهون آن هستیم که سال‌هاست درحال خدمت به کودکان و نوجوانان است.
وی با تبریک هفته ملی کودک افزود: برگزیدگان مهرواره با ایده‌ها، نقاشی‌ها و آثار خود، ایده‌های جدیدی را به روی سیاست‌گذاران برای زندگی بهتر در شهرهای ساحلی ایجاد نمودند.
پژوهان با معرفی شهر دوست‌دار کودک، ادامه داد: در شهرداری‌ها واحدی یه نام شهردوست‌دار کودک ایجاد شده است تا شهری مناسب و متناسب با نیازهای کودکان برای آنان ایجاد شود.
وی با تشکر از مشارکت شهرداری و کانون پرورش فکری در برپایی این مهرواره، بر نقش کودکان در خصوص ایجاد شهردوست‌دار کودک به منظور احقاق حقوق آنان تاکید کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران نیز از دیگر سخنرانان این مهرواره منطقه‌ای با ابراز خرسندی از برپایی این برنامه و اشاره به اسم این رویداد مهم؛ محیط زیست از ارکان توسعه پایدار عنوان کرد و آنرا نعمت خداوند برای انسان دانست.
حامد فاضلی کبریا نقش کودکان در حفظ محیط زیست را مهم و ضروری دانست و بیان داشت: هرچه مفاهیم لازم در حوزه محیط زیست، بیشتر و بهتر برای کودکان و نوجوانان تبیین شود، آینده بهتری خواهیم داشت.
این مدیر فرهنگی در ادامه صحبت‌هایش گفت: زیباسازی شهری و توجه به زیر ساخت‌‌های شهری نیز از ضرورت لازم بوده و جزو حقوق کودک محسوب می‌شود.
او با اشاره به کتاب حضرت آیت الله جوادی آملی با نام انسان و محیط زیست تصریح کرد: انسان هرچه صفات الهی را در خود بیشتر احیا کند کامل‌تر خواهد بود و این مهم در سیره پیامبر رحمت نیز وجود داشت و بر همین اساس می‌بایست عامل و عامر این مفاهیم باشیم و آنرا برای کودکان و آینده سازان جامعه تببین نموده ‌و توسعه بخشیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست یکی از برنامه‌های محوری کانون مازندران است به وجود برنامه‌های متعدد در کانون با رویکرد زیست محیطی و خانه‌های محیط زیست در چند مرکز استان و با همکاری محیط زیست مازندران اشاره داشت و ادامه داد: در کانون نیز با همین رویکرد تلاش داریم نسل آینده ساز را در مسیر مهارت‌های زندگی و ظهور و بروز استعداد‌های کودکان و نوجوانان یاری بخشیم.

مهدی انگوران، مدیرکل شهری استانداری مازندران از دیگر مهمانان و سخنرانان این رویداد منطقه‌ای بود. وی در ابتدای صحبت‌هایش با اظهار اینکه برپایی این مهرواره با حضور سه استان شمالی، جای خرسندی دارد؛ کودکان را آینده سازان کشور دانست و افزود: باید به نیازهای آنان؛ هم در بعد عاطفی و فکری و هم در بعد شهری و توسعه زیرساخت لازم برای رشد فکری و جسمی آنان توجه داشت.
وی ادامه داد: لازم است درک درستی از نیازهای کودکان به دست آوریم و در حوزه احقاق حقوق آنان برنامه‌ریزی و تلاش مجدانه داشته باشیم.
مدیرکل شهری استانداری مازندران با اشاره به هفته ملی کودک، تصریح نمود: توجه به سلایق و علایق کودکان ضروری است و در شهر دوست‌دار کودک به این موارد به درستی دیده شده است که لازم است در شهرداری‌ها مورد توجه واقع شود.‌
در ادامه این رویداد، بیانیه هیات داوران توسط میثم متاجی نماینده هیات داوران مهرواره منطقه‌ای نام دیگر انسان ماهی ست خوانده شد و با اهدای لوح سپاس و هدیه از برگزیدگان مهرواره قدردانی شد.

به گفته فاطمه نعمتی سارخانلو ، مسئول کانون رامسر و دبیر این مهرواره، زیستن در حاشیه دریای خزر ،فرهنگ و آداب رسوم، فرهنگ گردشگری- شهری که هست و شهری که می‌خواهم و شهری که من دوست دارم – معرفی آثار تاریخی شهر من- کسب و کارهای کوچک ساحلی با رویکرد کودک و نوجوان از موضوع‌های این مهرواره بود وشرکت کنندگان در رشته‌های : نقاشی، داستان و شعر – عکاسی و سخنرانی آثار خود را به دبیرخانه این مهرواره در کانون پرورش فکری رامسر ارسال نمودند.