برترین‌های همایش منطقه‌ای «وقف» در بهشهر تجلیل شدند
برترین‌های همایش منطقه‌ای «وقف» در بهشهر تجلیل شدند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر گفت: همزمان با پایان داوری و برگزاری مراسم اختتامیه همایش علمی ‌منطقه‌ای «وقف» از 3 اثر برتر ارسالی به این همایش تجلیل شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، همایش علمی ‌منطقه‌ای «وقف» که با همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر برگزار شده بود با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.
این همایش توسط اداره اوقاف و دانشگاه آزاد بهشهر و با مشارکت علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های منطقه شرق مازندران برگزار شد.
مراسم اختتامیه این همایش با حضور حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام جمعه و فرماندار بهشهر، مدیران و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بهشهر برگزار شد.


مهدی نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه بیش از 30 مقاله به همایش علمی ‌منطقه‌ای «وقف» در بهشهر ارسال شد، اظهار کرد: پس از بررسی و داوری آثار ارسالی، از سه مقاله برتر ارائه شده به این همایش، با حضور مسئولان تجلیل به‌عمل آمد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه این همایش برای نخستین‌بار در شرق استان برگزار شد، افزود: در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستیم تا برای سال‌های آینده این همایش با حضور و مشارکت بیشتر دانشجویان و دانشگاه‌های منطقه شرق مازندران برگزار شود.
نعمت‌اللهی با بیان اینکه نیازمند بررسی و تحقیقات بیشتر علمی در خصوص آثار و برکات وقف در جامعه هستیم، ادامه داد: با بررسی‌های علمی در حوزه وقف و بیان نتایج آن به جامعه قطعا شاهد ترویج و رشد موقوفات خواهد بود.
حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این همایش بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه از پایان نامه‌های دانشجویان با موضوع وقف حمایت می‌کند.


وی با بیان اینکه آثار و برکات وقف هنوز به خوبی در جامعه معرفی نشده است، افزود: اساتید دانشگاهی و دانشجویان در این زمینه می‌توانند قدم‌های اثرگذاری بردارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد ایجاد وقف‌های علمی در استان بودیم، گفت: برخی از واقفان با نگاه بلندی که دارند بخشی از اموال خود را در حمایت فناوری هسته‌ای، علوم دانش‌بنیان و فناوری پزشکی وقف کردند.


پایان پیام/