لزوم افزایش ظرفیت کمپ ترک اعتیاد در ساری/دریافت غیرقانونی پول از مردم توسط مؤسسات بدون مجوز/ثبت نهایی اسامی 14کاندیدا تاکنون
لزوم افزایش ظرفیت کمپ ترک اعتیاد در ساری/دریافت غیرقانونی پول از مردم توسط مؤسسات بدون مجوز/ثبت نهایی اسامی 14کاندیدا تاکنون

به گزارش ندای تجن- جلسه شورای اداری فرمانداری ساری امروز عصر در محل سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد. در ابتدای جلسه امام‌جمعه فرح‌آباد ساری با بیان اهمیت خداباوری گفت که افراد خداشناس تلاش خود را بر مبنای آن قرار می‌دهند و افزود: افراد خداشناس در مسائل علمی و اندیشه در کنار هم قرار می‌گیرند […]

به گزارش ندای تجن- جلسه شورای اداری فرمانداری ساری امروز عصر در محل سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه امام‌جمعه فرح‌آباد ساری با بیان اهمیت خداباوری گفت که افراد خداشناس تلاش خود را بر مبنای آن قرار می‌دهند و افزود: افراد خداشناس در مسائل علمی و اندیشه در کنار هم قرار می‌گیرند و به هم کمک می‌کنند.

حجت الاسلام مرتضی مهدوی با بیان اینکه فرح‌آباد شهری دارای بنیه فرهنگی است، ادامه داد: این منطقه می‌تواند به مکان فرهنگی تبدیل شود.

لزوم افزایش ظرفیت کمپ ترک اعتیاد در ساری

در ادامه فرمانده انتظامی ساری نیز با بیان اینکه در طول روز 300 تماس مردمی داریم که یک سوم آن مربوط به اخبار ترافیکی و تصادفات است، گفت:اخبار ترافیک برون شهری به تصادفات منجر به جرح و فوت و اخبار درون شهری نیز نیازمندی مرکز استان به ساماندهی ترافیک داخل شهر را نشان می دهد.

سرهنگ عبدالله حسن‌زاده با اشاره به انجام 2 هزار و 605 مورد گشت بازرسی با همکاری رضویون در سطح شهر ساری، اضافه کرد:300 مورد گشت برای کاهش سرقت داشتیم که نیاز به همکاری سایر دستگاه های برای تاثیرگذاری بیشتر هستیم.

وی با بیان اینکه 100 روستا از تعداد 400روستای شهر دارای دوربین پایشی هستند، گفت:تعداد 180دوربین شهری نیز برای پایش داریم.

فرمانده انتظامی ساری با اشاره به اینکه رتبه دوم سرقت در استان را داریم، ادامه داد: در کشف سرقت رتبه نخست را داریم؛ در سال جاری 100 کیلو مواد مخدذ را کشف کردیم که نسبت به سال گذشته 10درصد رشد داشت.

وی خواستار افزایش ظرفیت کمپ ترک اعتیاد شد تا بتوانند  میزان سرقت و سایر نارضایتی‌ها را کاهش دهند.

حسن‌زاده با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به عملکرد دولت و مسئولان وجود دارد، افزود: در تخلفاتی که اعضای  برخی سازمان‌ها انجام می‌دهند تأثیر آن بر روی همان سازمان و جامعه نمایان می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان ساری نیز با بیان اینکه انتخاب جمع معتمدین و ستاد اجرایی به‌خوبی مهندسی شد، گفت: مشارکت در انتخابات دارای اهمیت است.

محمدعلی نیرین با اشاره به اینکه نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات پیش از آن انجام می‌شود، افزود: نظارت تحت عنوان تحقیق میدانی هم صورت می‌گیرد؛ چون آبروی مردم امانت است.

وی با بیان اینکه گزارش‌ها میدانی را به‌صورت مستند می‌توانید به فرماندار یا ستاد انتخابات تحویل دهید

رئیس شورای بخش رودپی شمالی با بیان اینکه این منطقه ظرفیت بیسار وسیعی در سطح ساحلی و گردشگری دریایی دارد، گفت: آزادسازی سواحل دریای خزر، اجرای طرح هادی بخشی از اقدامات انجام شده در منطقه است.

بیابانی با اشاره به اینکه تعداد 15 هزار و 406نفر در بخش ساکن هستند، افزود:3هزار و 576هکتار زمین شالیزاری و بی شاز 4هزار متر مربع مساحت باغات مرکبات منطقه است.

وی خواستار تسریع در لایروبی آب‌بندان‌ها و پیگیری صادرات مرکبات منطقه شد.

دریافت غیرقانونی پول از مردم توسط مؤسسات بدون مجوز

رئیس جامعه نابینایان ساری نیز به بیان گزارشی از فعالیت این تشکل مردمی پرداخت و گفت: تعداد 1 هزار و 700نابینا و کم بینا در سطح شهر ساری زندگی می کنند.

سید مهدی مسلمی با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر عمومی یکی از نیازهای جامعه نابینایان و کم‌بینایان است، افزود: گزارش‌های بسیاری از اصابت پیشانی نابینایان به داربست یا افتادن آنان در چاله‌های سطح شهر داریم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به اشتغال توان‌خواهان، ادامه داد:3درصد سهمیه اشتغال به توان‌خواهان اختصاص دارد که لازم است با شهرک صنعتی استان یک رایزنی درباره این موضوع انجام شود.

مسلمی با بیان اینکه اداره بهزیستی شهرستان ساری 60 نوع خدمت را از طریق پیامک به جامعه تحت پوشش اطلاع رسانی کرد، ادامه داد:هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان ساری فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس جامعه نابینایان ساری به دریافت پول از مردم توسط مؤسسات فاقد مجوز با بهانه کمک به جامعه نابینایان اشاره کرد و گفت: ارزش جامعه ما بیشتر از این است که در خیابان از مردم پول بگیریم.

وی به تهیه کتابچه‌ای توسط یکی از سازمان‌ها  برای معرفی روش و چگونگی مناسب‌سازی معابر اشاره کرد که شهرداری و شورای شهر ساری می‌توانند از آن استفاده کنند.

ثبت نهایی اسامی 14کاندیدا تاکنون

فرماندار ساری نیز در ادامه پیرامون جنگ میان اسرائیل و فلسطین صحبت کرد که شهادت مردم مظلوم سبب ناراحتی جامعه بشری شده است.

محمدعلی نوبخت با بیان اینکه سیاست ما در انتخابات مبتنی بر مشارکت، سلامت و امنیت است، گفت: ما باید کاملاً بستر بی‌طرف، منصف و عادل را آماده کنیم تا شاهد برگزاری انتخابات باشکوه در مرکز استان باشیم.

وی با اشاره به ثبت نهایی اسامی 14 نفر در مرکز استان، افزود: از این تعداد 10نفر مرد و 4نفر زن هستند که تا 3آبان ماه تعداد دقیق افراد مشخص می شود.

نوبخت به شناسایی 3 عرصه برای تولید و رونق محصولات گلخانه ای پرداخت و ادامه داد:در حوزه عمرانی نیز استاندار بازدیدی از پروژه پل تا پل داشت که فاز نخست آن تا پایان سال افتتاح می شود.

فرماندار ساری با بیان اینکه شهرداری ساری پیگیر ساخت پارک سی کوه تپه است، گفت: در عرصه کشاورزی نیز از مجموع 11 هزار تن محصول صادراتی 5هزار تن به ساری اختصاص داشت.

نوبخت با اشاره به اینکه با مشارکت خانه هنرمندان ساری قرار است تا پایان آذرماه جشنواره زبان مازنی را برگزار کنیم، گفت: پیگیر حوزه مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت در ساری نیز هستیم.

انجام پروژه های عمرانی با کمک مولدسازی دارایی های دولت

فرماندار ساری با بیان اینکه دغدغه فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها انجام پروژه‌های عمرانی ساری است، افزود: پروژه‌های جاده ساری به تاکام، پل فرح‌آباد، زباله‌سوز ساری و…را اولویت‌بندی کردیم که اگر در بخش مولدسازی به نتیجه برسیم مقداری از مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به ساخت پل اروست و برگزاری نخستین یادواره شهدای این روستا در سال جاری، گفت: این اقدام با کمک ظرفیت مردمی انجام شد و لازم است تا دستگاه‌های اجرایی نیز به میدان بیایند.

در پایان این جلسه از سیده کیمیا محمدی قهرمان جهان در رشته تکواندو، علیرضا امیری قهرمان رشته تکواندو و معین نبی بخش قهرمان رشته کبدی دربازی‌های آسیایی هانگژوچین و آفاق رستمیان از نخبگان و سید مهدی مسلمی رئیس جامعه نابینایان و کم‌بینایان استان تجلیل شد.