حضور تیم فنی و تخصصی دامپزشکی مازندران برای اولین بار در روسیه
حضور تیم فنی و تخصصی دامپزشکی مازندران برای اولین بار در روسیه
در راستای پیگیری مصوبات و تفاهم نامه منعقد شده با دولت روسیه یک تیم از مسئولین فنی و فعالین بخش خصوصی حوزه دامپزشکی مازندران به روسیه عازم شدند.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران دکتر حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل به نمایندگی از استاندار مازندران و به عنوان سرپرست تیم دامپزشکی به همراه مسئولین فنی و فعالین بخش خصوصی حوزه دامپزشکی مازندران به روسیه عازم شد.
دکتر حمزه آقاپور گفت: با توجه به سفر امسال استاندار و تیم اقتصادی استان مازندران به روسیه و در راستای پیگیری مصوبات و تفاهم نامه منعقد شده و با دعوت سازمان دامپزشکی کشور روسیه هیئتی از اداره کل دامپزشکی مازندران و نیز نمایندگان صادر کنندگان بخش خصوصی این استان جهت بررسی استانداردها و گذراندن آموزش‌های لازم به روسیه سفر کردند.
وی ادامه داد: این دوره های آموزشی به مدت 4 روز و پیرو مباحث مرتبط با کلیه شاخص‌ها و استانداردهای لازم جهت واردات محصولات غذایی به روسیه بررسی گردید.
سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با تاکید بر درک و محوری تشخیص دادن گمرگ کشور روسیه از موقعیت مازندران در توسعه روابط ایران و روسیه و با کشورهای سی آی اس گفت: به دلیل سختگیری‌های کشور روسیه در رعایت شاخص‌ها و استانداردهای مواد غذایی در واردات محصولات غذایی به این کشور سالانه بخش زیادی از محموله‌های وارداتی دنیا از جمله ایران برگشت می خورد و مشکلات زیادی را برای صادر کنندگان بخش خصوصی ایجاد می کرد که با توجه به توافقات صورت گرفته بخش زیادی از مشکلات صادرات محصولات کشاورزی و آبزیان مازندران به روسیه رفع خواهد شد.