واکنش مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به جریان‌سازی رسانه‌‌ای/عذرخواهی پزشک آملی+فیلم
واکنش مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به جریان‌سازی رسانه‌‌ای/عذرخواهی پزشک آملی+فیلم

به گزارش ندای تجن- این روزها فیلمی از برگزاری مراسمی از سوی نظام پزشکی آمل در رسانه ها منتشر شده است که نشان می دهد یکی از بانوان پزشک حاضر در مراسم در زمان تجلیل از او با لباسی پوشیده اما بدون روسری اقدام به دریافت هدیه خود می کند. در این فیلم برخی از […]

به گزارش ندای تجن- این روزها فیلمی از برگزاری مراسمی از سوی نظام پزشکی آمل در رسانه ها منتشر شده است که نشان می دهد یکی از بانوان پزشک حاضر در مراسم در زمان تجلیل از او با لباسی پوشیده اما بدون روسری اقدام به دریافت هدیه خود می کند.

در این فیلم برخی از مهمانان مراسم نیز با همین نوع پوشش هستند و در زمان دریافت هدیه از این بانوی پزشک با نهایت احترام برخورد شد و این بانو به جایگاه خود بازگشت.

اما بعد از برگزاری مراسم انتشار فیلم و تصاویر در رسانه های داخلی و خارجی سبب واکنش مسئولان شد.

آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نماز جمعه اقدام این بانوی پزشک را از قرآن سوزی بدتر دانست.

در یک همچین حال و هوایی چندی قبل یک حادثه‌ای در مازندران اتفاق افتاد که واقعا لکه ننگی برای مازندران ما و آمل شهر پرآوازه و عالم پرور بوده است شهری که ششم بهمن ماه به‌عنوان یک روز تاریخی در آن شهر به ثبت رسیده است، یک حرکت ناپسند به‌وسیله کسی که از بیت‌المال این مملکت درس خوانده، پزشک شده و با خون این شهیدان عزیزمان به جایی رسیده بعد با دهن کجی هم در سال گذشته در اغتشاشات و هم امسال بدون روسری با این وضع رفته لوح تقدیر گرفته است.

به نظر من این حرکات و کارها از آن قرآن‌سوزی که در سوئد، دانمارک و فرانسه و غیره اتفاق افتاده بدتر است، آن جلد قرآن را سوزاند و این حقیقت و محتوای قرآن را، چرا که آیه حجاب به صراحت در آیات قرآن مجید آمده است.

این روسری‌سوزی بدتر از روسری سوزی‌های اغتشاشگران است و واقعا جای تاسف دارد که کرسی استادی را در یک دانشگاه به یک چنین کسی بدهند که به این حرکات افتخار می‌کند چون اصلا لیاقت روسری را نداری و روسری تو را قبول نمی‌کند.

به این کسانی که در آن جایگاه ایستادند و لوح تقدیر اهدا کردند باید بگوئیم شماها که از خون شهدا و زحمات این ملت ارزش پیدا کردید در مقابل این منکر اعتراض نکرده و جایگاه را ترک نکردید و همینطور لوح تقدیر را به یک توهین‌کننده وقیح به بزرگ‌ترین دستورات اسلامی تقدیم کرده و کف زدید؟ تاسف بر وجود چنین انسان‌های نابخردی که در مقابل این منکر اخم و کاری نکردند و تجلیل کردند‌، باید برخورد شایسته با اینگونه انسان‌هایی که با عواطف و احساسات دینی ما مبارزه کرده و آن را جریحه دار می‌کنند صورت می‌گیرد.

انسان‌های ضعیف الاعتقاد و ترسو نباید مسئول شود مسئول کسی باید باشد که شهامت گفتن یک نقد در مقابل یک منکر را داشته باشد و چسبیده به پست و مقامش نباشد.

حال در خبری که امروز از طرف استانداری مازندران به دست ما رسید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به نوع رفتار این پزشک واکنش نشان دادند.

دکتر غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفته است مدیران حاضر در جلسه هنجار شکنانه آمل به هیات تخلفات اداری و انتظامی معرفی شدند و تعلیق پروانه طبابت پزشک متخلف توسط نظام پزشکی در دستور کار قرار گرفت

وی افزود:صیانت از انقلاب اسلامی و ارزش های والای انقلاب و پایبندی به اصول جمهوری اسلامی و آرمان های امام راحل و شهدای عظیم الشان، همواره در تمام امور توسط جامعه متعهد پزشکی و درمانی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن بیان مطلب بالا با اشاره به هنجارشکنی در جلسه نظام پزشکی آمل گفت: اکثریت جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان انسان های مقید و متعهدی هستند و تعداد محدودی در بینشان وجود دارند که هنجارشکنی داشته اند و با وجود آنکه برنامه مذکور توسط یک تشکل صنفی بوده ، ضمن پوزش از این اتفاق ضمن تشکر از دغدغه انقلابی و دلسوزی مردم شریف استان به اطلاع می رساند دانشگاه علوم پزشکی مازندران برخورد با متخلفان و قانون شکنان را مورد پیگیری قرار داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن محکوم کردن این قانون شکنی و تاکید بر رعایت شئونات اسلامی در تمام اجتماعات مرتبط با جامعه پزشکی گفت: مدیران و کارکنان مرتبط که در جلسه حضور داشتند جهت هر گونه اقدام قانونی لازم به هیات تخلفات انتظامی و هیأت تخلفات اداری معرفی شده اند که نتیجه بررسی و رسیدگی به این موضوع متعاقبا به اطلاع مردم شریفمان رسانده خواهد شد.
دکتر غلامی با بیان اینکه تشکل های صنفی باید دقت بیشتری داشته باشند تا اندک افراد قانون شکن ، شأن وجودی آن تشکل ها را با رفتارهایشان زیر سوال نبرند افزود : تعلیق پروانه طبابت پزشک متخلف و قانون شکن ، در دستور کار سازمان نظام پزشکی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز چنین واکنشی نشان داد.

وی گفت: پرونده پزشک هنجار شکن جهت لغو عضویت در هیئت علمی دانشگاه به هیئت انتظامی تخلفات اساتید ارسال شد و حضور پزشک هنجارشکن از ورود به دانشگاه ممنوع شد و قرار است رای هیئت تخلفات برای او صادر شود.

دکتر مظفرپور صبح امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: با توجه به سوابق قبلی خانم دکتر فاطمه رجایی راد، پرونده عضویت هیئت علمی ایشان جهت انجام مراحل قانونی برای سلب عضویت در هیئت علمی این دانشگاه به هیئت انتظامی تخلفات اساتید معرفی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: همچنین برای جلوگیری از حضور وی در دانشگاه و کلاس‌های درس دانشجویان، ممنوعیت ورود این فرد به دانشگاه تا صدور رای هیئت انتظامی تخلفات اساتید نیز ابلاغ شد.

و حالا خود پزشک نیز با ضبط فیلمی و انتشار آن از اقدام خود عذرخواهی کرد.

پزشک آملی غذرخواهی کرد پیشنهاد پناهندگی را رد کردم/ در ایران می مانم و ملزم به رعایت قوانین از جمله حجاب هستم

وی افزود: این چند روز تماس‌های ناشناس و متعددی برای اعطای پناهندگی به اینجانب داده شده بود که از همین جا اعلام می‌کنم من فرزند این آب و خاک هستم و در ایران می‌مانم و خود را ملزم به رعایت قوانین از جمله رعایت حجاب می‌دانم

  • منبع خبر : دریافتی