مردم باید محرومیت زدایی را به عنوان رویکرد محوری دولت در عمل لمس کنند/استقرار دفتر نمایندگی تامین اجتماعی در کلاردشت/لزوم ساماندهی شهر براساس شاخصه گردشگری
مردم باید محرومیت زدایی را به عنوان رویکرد محوری دولت در عمل لمس کنند/استقرار دفتر نمایندگی تامین اجتماعی در کلاردشت/لزوم ساماندهی شهر براساس شاخصه گردشگری

ندای تجن- سیدمحمود حسینی‌پور صبح یکشنبه در هفدهمین سفر شهرستانی با همراهی ۴۰ تن از مدیران استانی به کلاردشت در دیدار با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کلاردشت در فرمانداری این شهرستان ضمن محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم مظلوم غزه، بیان داشت: ایران اسلامی، امروز […]

ندای تجن- سیدمحمود حسینی‌پور صبح یکشنبه در هفدهمین سفر شهرستانی با همراهی ۴۰ تن از مدیران استانی به کلاردشت در دیدار با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کلاردشت در فرمانداری این شهرستان ضمن محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم مظلوم غزه، بیان داشت: ایران اسلامی، امروز پرچم‌دار مبارزه با استکبار جهانی است و بیش از چهار دهه‌ است که درس مقاومت را به تمام ملت‌های آزاده دنیا داده است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: نگاه ویژه دولت سیزدهم در محرومیت‌زدایی و کاهش فاصله میان مردم و مسئولان است و این اتفاق در استان مازندران نیز در قالب سفرهای شهرستانی در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: مسئولان باید در عمل خود را خادم مردم بدانند و این دولت، صادق‌الوعد است و بدنبال عملیاتی کردن وعده‌ها هستیم.

حسینی‌پور گفت: تاکنون ۶ هزار و ۳۹۰ نامه توسط مردم دریافت کردیم که بلافاصله پس از سفر بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون از یک هزار و ۱۴۰ روستا و ۲۵ شهر بازدید شده است.

استاندار مازندران بیان کرد: تاکنون ۹۲۸ مصوبه داشتیم که ۱۳۹ مصوبه اجرا و ۵۳۶ مصوبه در حال اجراست.

این مسئول افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این سفرها، برگزاری جلسات اقشار است و مسائل مهمی مطرح می‌شود که این پیام را می‌خواهیم برسانیم که نباید با حضور استاندار باشد و باید به صورت ماهانه با حضور فرماندار برگزار و کارگروه‌های تخصصی شکل بگیرد.

حسینی‌پور عنوان کرد: هر کجا مطالبات مردمی منسجم پیگیری شد به نتیجه رسید و لذا باید نمایندگان اقشار با تشکیل کارگروه از فرماندار، مطالبه‌گری کنند.

وی مطرح کرد: در ۱۶ سفر قبلی در شهرستان‌هایی که آباد بودند، نخبگان آن شهر دارای انسجام و بسیار پیگیر هستند و این شاخصه مهمی است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: امروز باید کار را مردمی کنید و خاصیت این انقلاب، مردمی‌بودن آن است؛ لذا توسعه کلاردشت در گرو مطالبه‌گری مردم است.

این مسئول گفت: کلاردشت شهرستان منحصر بفردی است چرا که مفاخر بزرگی در حوزه‌های علمی، پزشکی، ورزشی را این شهرستان دارد؛ این شهرستان یک قطب گردشگری است و دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی است.

حسینی‌پور تاکید کرد: مشکلات ورزشی این شهرستان امروز طی جلسه ورزشکاران با مدیرکل ورزش و جوانان احصا و در این خصوص در جلسه عصر تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: آمایش کلاردشت یک شهرستان گردشگری است که باید به عنوان نماد گردشگری معرفی شود و سایر امور در ذیل این مهم، تعریف شود؛ به طور نمونه اگر دانشگاهی تعریف می‌شود باید با گرایش‌های گردشکری باشد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شهرستانی که مقصد گردشگری است نباید المان، شهرسازی و جاده آن، وضع کنونی باشد.

این مسئول گفت: در مطالبه‌گری باید مطالبات راهبردی مطرح شود و لازمه آن تشکیل کارگروه‌های تخصصی شهرستانی است.

وی ادامه داد: کلاردشت دارای ۲۱ روستا است که باید به ۲۱ مقصد گردشگری دهکده‌های کشاورزی و دامپروری تبدیل شوند.

استاندار مازندران گفت: باید تلاش کنیم تا تمام ادارات در کلاردشت مستقر شوند و در کنار فراهم کردن زمین، مسئولان و نمایندگان نیز مجدانه پیگیری کنند.

این مسئول ادامه داد: اینکه تامین اجتماعی تنها دو روز در هفته به کارگران خدمات می‌دهند امروز هماهنگی انجام و خدمات باید به صورت هفتگی ارائه خواهد شد.

حسینی‌پور اعلام کرد: زیرساخت‌های این شهرستان باید متحول شود و شهرداری این شهرستان باید در شان یک شهرستان قطب گردشگری باشد و این شهر باید متحول شود.

وی با اشاره به این که کلاردشت منحصر به فرد است و شهرت جهانی دارد، گفت : آمایشی که برای کلاردشت تعیین می شود باید حول محور گردشگری باشد و این منطقه به عنوان نماد گردشگری استان و کشور معرفی و شناسانده شود.

حسینی پور خاطرنشان کرد: با توجه به ورود هزاران گردشگر داخلی و خارجی به کلاردشت، متاسفانه زیرساخت ها و امکانات آن زیبنده مردم و گردشگران نیست و این نشان می دهد در گذشته کار اساسی نشده است.

وی با اشاره به بیمه شدن چهار هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی در کلاردشت، گفت: اکنون طی تماس تلفنی با مدیر کل تامین اجتماعی استان قرار است دفتر نمایندگی تامین اجتماعی در این شهرستان مستقر شود.

استاندار مازندران گفت: می توان با بهره گیری از نخبگان، فرهیختگان و صاحب نظران بهره ببرید.

حسینی پور با اشاره به گردشگرپذیر بودن کلاردشت، اضافه کرد: متاسفانه کمبود آب، ترافیک و زباله متاثر از حضور مسافران و گردشگران است و فشار روی مردم بومی یا به عبارتی میزبان می آید.

وی به راه اندازی دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این دفتر تاکنون به درخواست چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی پاسخ داده شده و تلاش بر آن است که سطح این دفتر ارتقا یابد تا بیشتر خدمات داده شود.

استاندار مازندران در خصوص سرمایه گذاری در بخش آب کلاردشت، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار بابت آبرسانی و رفع کمبود آب در این شهرستان هزینه شد است.