برنامه‌های روز مازندران را مردم برگزار می‌کنند/بیان بخشی از برنامه‌ها
برنامه‌های روز مازندران را مردم برگزار می‌کنند/بیان بخشی از برنامه‌ها
آهنگر بیان کرد:تلاش کردیم تا اعتبارات را جذب کنیم اما نگفتیم که بودجه بیاید تا کار کنیم؛ در حال حاضر هیات ها و تشکل‌ها برنامه‌هایی برگزار می‌کنند که همه با استفاده از ظرفیت مردم است حتی برگزاری برنامه‌های روز مازندران هم با کمک مردم در حال برگزاری است.

به گزارش ندای تجن – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز صبح در جمع اهالی رسانه با بیان اینکه از تاریخ 13 الی 20آبان ماه سال جاری روز مازندران نامیده شده است، گفت: برنامه های این هفته با شعار «مازندران دیار نام آوران پاک آئین» به اجرا درمی آید.

احسان آهنگر با بیان اینکه راهبرد اصلی ما در برگزاری برنامه‌های هفته مازندران مردمی‌سازی آن است، افزود: تاریخ مازندران بسیار درخشان است و برگزاری برنامه‌های روز مازندران در واقع بهانه‌ای برای گرامی داشت دستاوردهای تاریخی و فرهنگی این استان است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه لال شو هم زمان با 13 آبان ماه در شهرستان رامسر، گفت:از روزهای 14 الی 19نیز برنامه های متنوعی در سراسر استان برگزار می شود.

آهنگر برگزاری برنامه گرامی داشت روز ملی مازندران در روستای صالحان بخش کجور با حضور مسئولان کشوری و استانی در تاریخ 14 آبان ماه اعلام کرد .

وی در تشریح بخشی از برنامه‌های هفته مازندران،  ادامه داد: اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خزر نیز در همین هفته برنامه‌ریزی شد و در کنار آن جشنواره آوا نوا در آمل، کئی پلا در ساری، تکریم از استاد اسحاقی در بهشهر، برگزاری فری شو در فریدونکنار، همایش علمی تاریخی در دانشگاه مازندران، جشنواره نمایش میرکا در بابلسر، جشن روز مازندران در سوادکوه شمالی و رویان، بزرگداشت نیما یوشیج شاعر معاصر در یوش، شادپیمایی و اجرای موسیقی و…بخشی از برنامه‌های این هفته است.

دبیر ستاد برگزاری هفته مازندران با بیان اینکه ستاد شهرستانی نیز در همین راستا فعال شد، افزود: مازندران جزو استان فعال در بخش رسانه است شاید ما در جذب همکاری از آن‌ها غفلت کردیم؛ اما فعالان رسانه آستین بالا بزنند و کمک کنند.

آهنگر در پاسخ به سئوال ندای تجن درباره درنظرنگرفتن ردیف بودجه و اعتباری برای برنامه‌های هفته مازندران باگذشت 10 سال از برگزاری آن، گفت: ما امانت‌دار فرهنگ استان هستیم که برای آن خون‌ها داده شد و معتقدیم باید اعتباراتی برای آن تعریف شود تا برنامه‌ها باکیفیت بیشتری برگزار شود.

وی افزود: تلاش کردیم تا اعتبارات را جذب کنیم اما نگفتیم که بودجه بیاید تا کار کنیم؛ در حال حاضر هیات ها و تشکل‌ها برنامه‌هایی برگزار می‌کنند که همه با استفاده از ظرفیت مردم است حتی برگزاری برنامه‌های روز مازندران هم با کمک مردم در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان اینکه بیش از 60 اثر دریافتی در فراخوان پوستر و نشان روز ملی مازندران داشتیم که در مجموع 30 اثر پذیرفته شد، ادامه داد: از این تعداد 1اثر برتر شد که پس از آن رونمایی شد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره فرااستانی کردن روز ملی مازندران، گفت: در تلاش برای انجام این اقدام هستیم و در همین راستا با صداوسیمای ملی رایزنی شد تا استاندار مازندران را برای آگاهی‌بخشی عمومی به برنامه دعوت کنند.

خبر:نداکلائی