به سرعت باید محل دپوی زباله عمارت فریز شود / مکان جدید باید به فعالیت مجموعه پسماند آمل اختصاص یابد
به سرعت باید محل دپوی زباله عمارت فریز شود / مکان جدید باید به فعالیت مجموعه پسماند آمل اختصاص یابد
استاندار مازندران به اولتیماتوم رئیس جمهوری در خصوص ساماندهی پسماند شهرستان آمل در مدت ۱۵ روز اشاره کرد و گفت: از این مدت تعیین شده ۵ روز وقت مانده است به سرعت باید محل عمارت فریز شود زیرا با اتمام آن، یک سال و نیم بعد سد هراز فعال خواهد شد. ‎

ندای تجن- سیدمحمود حسینی پور ، ۱۶ آبان ماه در چهارمین جلسه مدیریت پسماند که در استانداری برگزار شد، به وضعیت پسماند شهرستان آمل پرداخت و اظهار کرد: قرار نیست محل جدید، برای دپو زباله باشد، مکان جدید باید به فعالیت مجموعه پسماند آمل اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه از طریق شرکت دانش‌بنیان باید کارخانه زباله سوز در آمل ایجاد شود، افزود: محل جدیدی که برای پسماند این شهرستان در نظر گرفته شده منطقه جنگلی‌ است که نباید آلودگی زباله پیدا کند.

استاندار مازندران با اظهار به اینکه برای ساماندهی پسماند آمل نیاز به مدیریت همه‌جانبه داریم، تصریح کرد: لازم است پسماند این شهرستان تا حد امکان به زباله سوزهای سایر شهرستان‌ها منتقل و بخش کمی به سایت انتقال داده شود.

این مسئول تسهیل در روند کار شرکت جدید برای ساماندهی پسماند آمل را مورد تاکید مدیران استانی و شهرستانی قرار داد و گفت: از فرصت‌ باقی مانده برای اتمام پروژه استفاده شود.

نماینده عالی دولت در مازندران به اولتیماتوم رئیس جمهوری در خصوص ساماندهی پسماند شهرستان آمل در مدت ۱۵ روز اشاره کرد و افزود: از این مدت تعیین شده ۵ روز وقت مانده است به سرعت باید محل عمارت فریز شود. زیرا با اتمام آن، یک سال و نیم بعد سد، فعال خواهد شد.

حسینی پور به مجموعه زباله‌سوز ساری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به زمان مشخص شده زباله سوز ساری باید به بهره‌برداری برسد تا مردم خدمات دولت را لمس کنند.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت کنونی شهرهای مازندران، تصریح کرد: ساختن شهرها باید به‌عنوان نماد توسعه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران، مهم‌ترین راه درآمد پایدار شهرداری‌های استان را حرکت در مسیر گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد شهرداری‌ها باید ساختارمند باشد، هدفگذاری ما داشتن مازندران هوشمند است.

این مسئول هوشمندسازی را ابزاری برای کاهش فساد اداری عنوان کرد و گفت: احاطه بر عملکرد شهرداری‌ها حتی در دورترین نقاط باید انجام شود.