پیاده سازی آزمایش تخصصی تشخیص باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس در آزمایشگاه مرجع
پیاده سازی آزمایش تخصصی تشخیص باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس در آزمایشگاه مرجع
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از پیاده سازی کامل آزمایش تخصصی تشخیص باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس  با بهره گیری از استاندارد ملی  ایرانINSO19265   در آزمایشگاه مرجع این شرکت خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران مهندس برارزاده با بیان اینکه کنترل آلودگی ویروسی و انگلی آب آشامیدنی از لحاظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه بسیار حائز اهمیت می باشد گفت: یکی از باکتریهای موجود در مواد غذایی و آب ، باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس   است که یک باکتری بی هوازی گرم مثبت تشکیل دهنده اسپور است (به این معنی که می تواند بدون اکسیژن رشد کند).

وی  ضمن اشاره به اینکه باکتری کلستریدیوم پرفرنجنس یکی از شایع ترین علل مسمومیت غذایی است افزود: این باکتری اندیکاتور مناسبی برای ویروسهای روده ای انسانی و پروتوزوئرهای انگلی  محسوب می شود.

مهندس برازاده  با بیان اینکه کلستریدیوم پرفرنجنس شاخص باکتری های مفیدی برای راهبری صحیح فرایند های تصفیه آب است افزود: این شاخص می تواند شاخص مناسبی برای پایش کیفیت آب در کشورهای درحال توسعه باشد که آب شبکه توزیع به طور مستقیم و بدون تصفیه مصرف می شود.

مدیرعامل آبفامازندران ادامه داد: در واقع این روش می تواند حاشیه امن بالاتری از سلامت را برای پیشگیری کیفیت میکروبی آب آشامیدنی فراهم نماید.

مهندس برارزاده با اشاره به انجام موفق آمیز آزمایش تخصصی تشخیص باکتری کلستریدیوم براساس استاندار ملی  ایران در آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب مازندران  تصریح کرد: این آزمایش به صورت کامل  در این آزمایشگاه پیاده سازی شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرجع شرکت دارای گواهینامه استاندار ISO/IEC17025   بوده که در آذرماه سال جاری ششمین دوره ممیزی استاندارد را در دستور کار دارد.