فیلم/سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای پس از 50سال دارای اساسنامه شد/خیرین مهارتی تخفیف مالیاتی می‌گیرند
فیلم/سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای پس از 50سال دارای اساسنامه شد/خیرین مهارتی تخفیف مالیاتی می‌گیرند
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه تمام دغدغه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در اساسنامه برطرف شده است، گفت: تصویب این اساسنامه اتفاقی ماندگار برای رشد سرمایه انسانی در کشور به شمار می‌‎آید.

ندای تجن- مهرداد عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب نهایی اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش مجلس، عنوان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که قدمتی حدود 50 سال دارد از آغاز شکل گیری تاکنون اساسنامه نداشته و یکی از موضوعات کلیدی که برای سازمان و شاغلان در آموزشگاه‌ها تبدیل به مطالبه شده، تصویب اساسنامه بود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  تأکید کرد: طرح بسیاری خوبی در قالب 18 ماده در کمیسیون آموزش مجلس تدوین شد که در یک بازه حدود یک ساله کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درگیر بررسی و تصویب آن بود.

وی ادامه داد: به این دلیل که این اساسنامه به صورت اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون آموزش بررسی شد مستقیماً از طریق کمیسیون به شورای نگهبان ارجاع شد و در یک فضای تعاملی تمام دغدغه‌‎های مد نظر سازمان فنی و حرفه‌ای و شاغلان و فعالان در این حوزه در این اساسنامه گنجانده شد.

عظیمی با بیان اینکه تمام مطالبات و دغدغه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در اساسنامه آمده است، افزود: بیش از 658 مرکز دولتی در کشور داریم که مسائل مالی سازمان را زمین گیر کرده بود ولی در این اساسنامه علاوه بر تعریف منابع مالی پایدار، کاهش ساعات آموزشی نیز پیش بینی شده است و همچنین ساختار سازمان نیز دستخوش اصلاح می‌شود.

روز تصویب اساسنامه روزی ماندگار برای سازمان است

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای، روز تصویب این اساسنامه در کمیسیون آموزش مجلس را یک روز ماندگار برای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: این سازمان مستقیماً با بحث تربیت نیروی کار ماهر در ارتباط بوده و قطعا هر اتفاقی که منجر به تعالی سرمایه انسانی صورت گیرد به رشد و تعالی کشور می‌انجامد و این افتخار نصیب کمیسیون آموزش و مجلس یازدهم خواهد شد.

لازم به ذکر است کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که نزدیک به یک سال وقت خود را صرف تدوین اساسنامه کرد، گفت: مطالبات نیروهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای براساس این اساسنامه پیگیری می شود.

براساس این اساسنامه افزایش 5هزار میلیارد تومان به منابع پایدار مالی ، 44ساعت کار آموزش و رتبه بندی معلمان وخیرین مهارتی نیز از تخفیف مالیاتی برخوردار می شوند.