قصه ابزاری برای دورهمی خانوادگی
قصه ابزاری برای دورهمی خانوادگی
بعد از کرونا با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی که به صورت نامانوس وارد خانواده ها شد؛ فضای وسیع آموزش در مدارس را پر کرد. در واقع قصه این توانایی را دارد که افراد خانواده را دور هم جمع کند و به عنوان یک چسب نامرئی اعضای خانواده را بهم پیوند بزند.

به گزارش ندای تجن- حامد فاضلی کبریا امروز در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در مرحله استانی که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: کودکان و نوجوانان در طول دو روز برگزاری جشنواره در چند محور مدرن، کلاسیک، نقالی، شاهنامه خوانی و بخش‌های مربوط به زبان اشاره، قصه های زیبایی را روایت کردند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری دو بخش ویژه روایتگری در حوزه سردار شهید قاسم سلیمانی و غزه به مرحله استانی جشنواره اضافه شده است، افزود: قصه زمانی برای ما اهمیت دارد که در راستای مفاهیم انسانی، ارزش‌های والای اجتماعی و فرهنگی مطرح شود.
فاضلی، قصه را یک ابزار رسانه‌ای برای بیان معارف بومی، اسلامی و دینی که امروزه مورد توجه نقالان این جشنواره بوده است دانست و اضافه کرد: کانون پرورش فکری مفتخر است که پرچمدار مباحث فرهنگی است.
وی با بیان اینکه در سال جاری اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی در شب یلدا به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزیده‌ها به جشنواره ملی و بین المللی راه می یابند.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، قصه‌گویی را ابزار مهم در تربیت سرمایه اجتماعی دانست و گفت: بعد از کرونا با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی که به صورت نامانوس وارد خانواده ها شد؛ فضای وسیع آموزش در مدارس را پر کرد. در واقع قصه این توانایی را دارد که افراد خانواده را دور هم جمع کند و به عنوان یک چسب نامرئی اعضای خانواده را بهم پیوند بزند.
انتهای پیام