اجرای طرح غربالگری و فشارخون در کشور
اجرای طرح غربالگری و فشارخون در کشور

 به گزارش ندای تجن- وزارت بهداشت از آبان ماه سال جاری پویش طرح غربالگری دیابت و فشارخون را با مشارکت و تعامل معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پز شکی و کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار کرد. هدف این پویش شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران […]

 به گزارش ندای تجن- وزارت بهداشت از آبان ماه سال جاری پویش طرح غربالگری دیابت و فشارخون را با مشارکت و تعامل معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پز شکی و کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار کرد.

هدف این پویش شناسایی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در کشور و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل بیماری‌های دیابت و پر فشاری خون است.

این پویش از ۲۰ آبان ماه به طور همزمان در سطح کشور آغاز و تا ۱۵ دی ماه سال جاری ادامه دارد ، گروه هدف در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، تمام افراد ۱۸ سال و بالاتر و مادران باردار در هر گروه سنی هستند.

جمعیت هدف غربالگری با میزان ۱۰۰ درصد در روستا و شهرستان‌های با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر و ۷۰ درصد در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفری، انجام می‌شود، در روستاها غربالگری توسط بهورزان خانه بهداشت و در شهرها توسط مراقبان سلامت در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

دفترچه راهنمای نحوه مصرف غذاهای قندی و نمکی را دراینجا ببینید:

  • منبع خبر : ایرنا-دانشگاه علوم پزشکی مازندران