مازندران با طرحی نو به استقبال منطقه آزاد رفت
مازندران با طرحی نو به استقبال منطقه آزاد رفت
استاندار مازندران با بیان این که با توجه به زیرساخت‌های لازم در مازندران و تجارت بالای این استان، منطقه آزاد مازندران در کشور بی‌نظیر خواهد بود، گفت: تصویب منطقه آزاد از خدمات ارزشمند دولت سیزدهم در مازندران است. ‎

ندای تجن- استاندار مازندران با بیان این که مازندران با ظرفیت‌های دانش بنیان و محصولات کشاورزی اقتصاد چند بُعدی دارد، بیان داشت: این ظرفیت مازندران را به نماد اقتصاد ایران تبدیل کرد.

سید محمود حسینی پور روز دوشنبه در همایش یک روزه منطقه آزاد؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در دانشگاه مازندران، افزود: یکی از ارزشمندترین خدمات دولت سیزدهم به مازندران اعلام سه نقطه منطقه آزاد در این استان است.

وی با بیان این که دولت سیزدهم مطالبه ۲۰ ساله مردم مازندران را برآورده کرده است، اظهار داشت: همدلی در استان و حمایت دولت این ظرفیت را برای مازندران به ارمغان آورد.

حسینی‌پور اضافه کرد: یکی از سیاست‌های کلان اقتصادی دولت رونق صادرات به کشورهای همسایه است که منطقه آزاد مازندران این سیاست را محقق می‌کند.

استاندار مازندران با بیان این که همه باید تلاش کنیم تا مازندران به استان برتر اقتصادی در کشور تبدیل شود، بیان داشت: ضعف برخی از مناطق آزاد نباید در روحیه ما تاثیر منفی داشته باشد و مازندران با طرحی نو به استقبال منطقه آزاد رفت.

استاندار مازندران با بیان این که با توجه به زیرساخت‌های لازم در مازندران و تجارت بالای این استان، منطقه آزاد مازندران در کشور بی‌نظیر خواهد بود، گفت: دیپلماسی اقتصادی که در ۲ سال گذشته فعال شد، زمینه صادرات کالا از مازندران به کشورهای حاشیه خزر را فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این مطلب که ظرفیت کریدور شمال جنوب و شرق و غرب به همراه کشورهای اوراسیا یک ظرفیت بی‌نظیری برای مازندران است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم مناطق آزاد مازندران با توجه به ظرفیت هر منطقه به دروازه صادرات کالا به کشورهای همسایه تبدیل شود.

همایش یک روزه فرصت ها و چالش‌های منطقه آزاد با حضور وزیر اقتصاد و دارایی به همراه چهره‌های دانشگاهی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران در روز دوشنبه 6آذرماه سال جاری برگزار شد.

طرح منطقه آزاد تجاری سه لکه‌ای یا سه نقطه‌ای مازندران که به شورای عالی مناطق آزاد و هیئت دولت پیشنهاد شد، پس از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان، روز ۱۵ مهر سال جاری از سوی رئیس‌جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده، نخستین نمونه از منطقه آزاد تجاری غیرمتمرکز در کشور محسوب می‌شود و مجموعا یک‌هزار و ۶۰۵ هکتار مساحت دارد که در سه نقطه از استان قرار گرفته است. یعنی مزایای بهره‌مندی از این طرح فقط شامل سه نقطه محدود در بندر امیرآباد با ۱۰۶۰ هکتار مساحت، منطقه ساحلی چپکرود جویبار تا میرود بابلسر با ۴۶۱ هکتار مساحت و محوطه بندر نوشهر با ۸۴ هکتار مساحت می‌شود و ارتباطی به مناطق خارج از این محدوده‌های بندری ندارد.

  • منبع خبر : استانداری