آنفولانزا شایع است/واکسن بزنید
آنفولانزا شایع است/واکسن بزنید
متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به اینکه کماکان آنفلوانزا شایع است، گفت: هرچند بهتر بود مردم به خصوص گروه پرخطر واکسن آنفلوانزا را در اواخر شهریور و اوایل مهرماه تزریق می کردند، اما هنوز دیر نشده و توصیه می شود آنان واکسن را تزریق کنند.

ندای تجن- دکتر پیام طبرسی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس به گروه های پرخطر از جمله بیماران نقص ایمنی، سرطانی ها، سالمندان، مادران باردار که تاکنون واکسن آنفلوانزا را نزده اند توصیه اکید کرد این واکسن را تزریق کنند.

وی با اشاره به اینکه از اول آبان ماه با شیوع آنفلوانزا مواجه بودیم، گفت: در حال حاضر بیشتر موارد بستری در بیمارستان ها این بیماری می باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال هم متاسفانه مرگ و میر براثر این بیماری داشتیم، بیان داشت: عمده علائم بیماری تب، سرفه و بدن درد اما در برخی افراد تب شان طولانی می شود یا سرفه های شدید دارند، ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان ها پیدا کنند یا درمانهای اختصاصی نیاز داشته باشند.

طبرسی بیان داشت: بیشتر از ۲۰ درصد مبتلایان، آنفلوانزا بوده و موارد بستری هم حدود ۴۰ درصد مربوط به آنفلوآنزا بوده است.

وی ادامه داد: کرونا هم از بین نرفته و به صورت مواردی ابتلا به این بیماری را داریم به عبارتی شیوع خاصی را در مورد کرونا مشاهده نمی کنیم.

طبرسی افزود: فعلا با افزایش کرونا در کشور مواجه نیستیم و اگر موارد ابتلا افزایش یابد وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: اوایل مهرماه مقداری این بیماری افرایش یافت اما در آذر ماه تعداد مواردی از این بیماری را داشتیم به عبارتی کرونا کمتر از ۵ درصد بیماران عفونت تنفسی است.