بخشی از عواید طرح مولدسازی اموال مازاد دولت را به جامعه توان‌خواهان تخصیص می‌دهیم
بخشی از عواید طرح مولدسازی اموال مازاد دولت را به جامعه توان‌خواهان تخصیص می‌دهیم
خانواده های دارای افراد توان خواه در مازندران با همه ظرفیت ها و ثروت های الهی نباید در فشار معیشتی به سر ببرند برهمین اساس برنامه داریم که در حوزه اجرای طرح مولدسازی دارایی های مازاد دولت بخشی را در جهت خدماتی که به جامعه توان خواهان داده می شود تخصیص دهیم تا باری از دوش شما برداریم.

به گزارش ندای تجن- استاندار مازندران در مراسم گرامی داشت روز جهانی توان خواهان که امروز صبح در محل سالن هلال احمر ساری برگزار شد با بیان اینکه به طورکلی از طریق اداره کل بهزیستی مازندران در جریان وضعیت عمومی توان خواهان هستم، گفت: در جامعه توان خواهان استان نصرالهی را داریم که از افتخارات استان است که رتبه 25کنکور کشور را به دست آورداین فرهیخته در جهان توانست پرچم جامعه توان خواهان را بالا ببرد

سید محمودحسینی پور بیان کرد: معلولیت هیچ محدودیتی نیست بلکه معلولیت به نوعی برای برخی انسان ها در جامعه الگوی پشتکار،مقاومت و ایستادگی و نشان دادن اراده و سراسر عزت و عظمت است، در حوزه های مختلف علمی ،دانش بنیان، صنایع دستی و همه حوزه ها توان خواهان حضور دارندو می خواهند بگویند اگر انسانی به هر دلیلی جسمش دچار معلولیت شد اراده اش محکم است.

استاندار مازندران با اشاره به شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد توان خواه در روستاهای دورافتاده سراسر استان در دولت سیزدهم، ادامه داد:مصوب کردیم خانه هایی متناسب با شرایط توان خواهان در اختیار خانواده ها بگذارند.

وی افزود:ساخت مسکن برای خانواده های دارای افراد توان خواه در برنامه دولت قرار دارد و پس از آن اشتغال این افراد دارای اهمیت است.

حسینی پور با بیان اینکه در مدت 2سال گذشته تعداد بسیاری از افراد دارای توان خواهی را به مراکز دولتی و شرکت های خصوصی معرفی کردیم تا کار کنند، گفت:خانواده های دارای افراد توان خواه در مازندران با همه ظرفیت ها و ثروت های الهی نباید در فشار معیشتی به سر ببرند برهمین اساس برنامه داریم که در حوزه اجرای طرح مولدسازی دارایی های مازاد دولت بخشی را در جهت خدماتی که به جامعه توان خواهان داده می شود تخصیص دهیم تا باری از دوش شما برداریم.

وی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات مشاورامور توان خواهان استانداری ، افزود: مشاور ما در تمام شهرستانها و روستاهای استان حضور می یابد و در حوزه دولتی اختیاراتی دادیم که اقدامات شما را پیگیری می کنند.

استاندار مازندران با اشاره به قانونی که باید اجرا شود و نمایندگان مجلس نیز در قانون برنامه توسعه هفتم ردیفی اجرایی کردند، ادامه داد:این قانون بارمالی سنگینی است و تاکنون پیش بینی نشد ان شاالله با هدفگذاری که صورت گرفت با همکاری مسئولان و نمایندگان پیشرو باشیم.

وی افزود: در جلسات با شهرداران همواره برروی متناسب سازی معابر و خیابان ها و ساختمان ها تاکید داریم تا شرایط برای استفاده جامعه توان خواهان فراهم باشد.

حسینی پور هدف از برگزاری مراسم گرامی داشت روز جهانی توان خواهان را این طور اعلام کرد که هیچ تفاوتی میان جامعه دارای معلولیت و سایر اقشار جامعه نیست و جامعه توان خواهان برای ما محترم و دارای ارزش های والای بالای انسانی هستند.