افت فشار گاز مازندران با اتصال شبکه به تهران کاهش می یابد
افت فشار گاز مازندران با اتصال شبکه به تهران کاهش می یابد
قاسم مایلی رستمی، مدیرعامل شرکت گاز مازندران، گفت: شبکه گازرسانی مازندران از هراز و سوادکوه به تهران متصل خواهد شد که موجب کاهش افت فشار گاز استان می‌شود. ‎

قاسم مایلی رستمی امروز در نشست رئیس و هیات رئیسه شورای اسلامی مازندران برای بررسی گازرسانی به مناطق بالادست استان که از مطالبات شهروندان و شورای اسلامی استان است، اظهار کرد: در بخش گازرسانی به مناطق بالادست مازندران حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای امسال اختصاص یافت که طرح های این مناطق به سرعت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه گازرسانی به دوهزار و سه‌هزار تنکابن با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست، افزود: برای بخش دالخانی رامسر نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت تا اهالی این بخش نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از گازرسانی ۸۸ کیلومتری برای ۱۱ روستای کم برخوردار اشکورات رامسر با هزینه هر کیلومتر تا ۱۱ میلیارد تومان خبر داد و یادآور شد: همچنین گازرسانی مناطق بالادست حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت و ادامه آن تا بلده با هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که شبکه گازرسانی بلده ۳۵۰ کیلومتری با ۱۰ پیمانکار در حال کار است.

مایلی رستمی با اشاره به اینکه اتصال گاز جاده هراز آمل به تهران جهت کاهش افت فشار از برنامه های جدی شرکت گاز مازندران است، تصریح کرد: برای گاز رسانی به مناطق بالادست آمل حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی از گازرسانی به شیخ موسی و فیلبند بابل و هزارجریب شرق مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: گازرسانی پل سفید به ورسک سوادکوه نیز با ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در حال اجراست که بر اساس برنامه اتصال به فیروزکوه جهت کاهش افت فشار گاز استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه ۹۷ درصد خانوار روستایی و 99.9 دهم درصد خانوار شهرهای مازندران از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: حدود ۴۰۰ روستای کم جمعیت استان بدون گاز هستند که گازرسانی به این مناطق از سیاست‌های شرکت گاز مازندران است.

گفتنی است؛ تفاهم نامه بین شرکت گاز و شورای اسلامی استان جهت کاهش مصرف گاز امضا خواهد شد.

حمید سام دلیری با اشاره به اینکه در آستانه فصل سرد سال قرار داریم و مصرف گاز افزایش خواهد یافت، گفت: بر اساس تفاهم، شورای اسلامی استان برای مشارکت و همکاری طلبیدن شهروندان از طریق شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و دهیاران اقدام خواهد کرد.