بازدید از 3 واحد تولیدی ورق مقوا در شهرک صنعتی بندپی شرقی بابل انجام شد
بازدید از 3 واحد تولیدی ورق مقوا در شهرک صنعتی بندپی شرقی بابل انجام شد
امینی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران از برگزاری پنجمین جلسه کمیته تخصصی پسماند صنعتی استان و بازدید از 3 واحد تولیدی ورق مقوا در شهرک صنعتی بندپی شرقی بابل، با حضور اعضاء این کمیته خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، این جلسه در شهرک صنعتی بندپی شرقی بابل و با حضور نمایندگان دفتر امور شهری استانداری، شرکت شهرکهای صنعتی، سازمان صمت، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل امور روستایی و شوراها و دانشگاه نوشیروانی بابل بعنوان اعضاء کمیته تخصصی پسماند صنعتی استان انجام شد.

یاسر امینی با اشاره به شرایط خاص و اهمیت وضعیت حساس زیست محیطی استان بیان داشت: بررسی فرآیند کمی و کیفی پسماند صنعتی و نحوه مدیریت واحدهای تولیدی در استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران افزود: اعضاء کمیته تخصصی پسماند صنعتی استان با حضور در شهرک صنعتی بندپی شرقی، ضمن برگزاری پنجمین جلسه این کمیته، از واحدهای تولیدی بهار نارنج پویا آیش، ورق کار پویا و پویا آیش بازدید کردند.

امینی تصریح کرد: این 3 واحد تولیدی بعنوان واحدهای بزرگ تولیدی در شهرک صنعتی بندپی بوده که در زمینه بازیافت کاغذ باطله و مقوا فعالیت می نمایند.

وی اطهار داشت: واحدهای تولیدی بهار نارنج پویا آیش، ورق کار پویا و پویا آیش در مجموع بطور روزانه حدود 300 تن زباله خشک را به ماده با ارزش تولید مقوا تبدیل می کنند.

لازم به توضیح است، با تشکیل پنجمین جلسه کمیته تخصصی پسماند صنعتی استان، مسائل و مشکلات 3 واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی بندپی شرقی بابل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا مطالعات موجود، آزمایشات انجام گرفته بهمراه اطلاعات آماری کمی و کیفی پسماند صنعتی را به یکی از مراکز پژوهشی ذیصلاح ارسال و نتایج حاصله به این کمیته ارائه گردد و همچنین بمنظور اجرای مدیریت صحیح پسماند و کاهش آلایندگی های ناشی از آن، مساعدت لازم از سوی اداره کل محیط زیست استان جهت برخورداری از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست و سایر منابع استانی و ملی صورت پذیرد.