عرصه انتخابات را برای جوانان مهیا کنیم
عرصه انتخابات را برای جوانان مهیا کنیم
پیران مدیر هنوز میز و قدرت را مابین خود تقسیم می کنند و گاها جوانی را به مسئولیتی می گمارند و با اولین خطا فریاد برداشته که برای همین است باید میدان قدرت دست ما باشد

‍ به گزارش ندای تجن- یادداشت بهزادمختاری درباره اهمیت توجه به حضور جوانان در عرصه انتخابات و حمایت باتجربه‌ها از آنان را در نوشتار زیر بخوانید:
السلام علیک بالمعرفت الحسین علیه‌السلام

مقام معظم رهبری می فرماید: نسل جوان مومن، دانا و پرانگیزه باید محور پیشرفت جامعه اسلامی باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای علت تحقق گام دوم انقلاب را تشریح کرده و یکی از بارزترین ویژگی های این بیانیه، نقش جوانان در تبیین گام دوم است. نقشی که متأسفانه در هاله‌ای از شعار باقی مانده است.

پیران مدیر هنوز میز و قدرت را مابین خود تقسیم می کنند و گاها جوانی را به مسئولیتی می گمارند و با اولین خطا فریاد برداشته که برای همین است باید میدان قدرت دست ما باشد. چه زیبا گفت دختر دانشجو در محضر رهبری که: جنگ را با جوانان بردیم و اقتصاد را با پیران باختیم…
انتخابات مجلس در راه است و باز ما شاهد حضور نامزدهای مسن و بازنشسته و گاها امتحان پس داده هستیم، در میان تکلیف جوانان متخصص انقلابی ولایی ما چه می شود!؟ پیرمردان چه نیازی را حس کرده که اینگونه در میدان انتخاباتی، حتی از مجلس عزا و ختم هم بهره‌برداری انتخاباتی می کنند!؟

مگر این پیران مدیر مدعی ذوب در ولایت و نظام نیستند؟ مگر سالها جوانی خود را صرف خدمت به فرامین رهبری ننموده‌اند!؟ پس چرا طبق فرمان رهبری برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی میدان را برای جوانان متخصص انقلابی ولایی باز نمی کنند و به عنوان مشاور کنار این جوانان قرار نمی گیرند!؟
چه در کرسی نمایندگی نهفته که پیران مدیر اینگونه برای رسیدن به آن این همه بی تابی می نمایند!؟
به فرازهایی از بیانیه گام دوم دقت کنید:
۱. بی‌شک فاصله‌ی میان بایدها و واقعیّتها، همواره وجدانهای آرمان‌خواه را عذاب داده و میدهد، امّا این، فاصله‌ای طی‌شدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بی‌شک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد.
۲. ولی رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دلهای مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد. مجاهدتهای جوانان در میدانهای سخت از جمله دفاع مقدّس، با ذکر و دعا و روحیه‌ی برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد.

ادامه دارد

بهزاد مختاری