واحد فناوری دارویی دانشکده داروسازی ساری کلنگ‌زنی شد
واحد فناوری دارویی دانشکده داروسازی ساری کلنگ‌زنی شد
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درآیین کلنگ‌زنی واحد فناوری دارویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: حمایت‌های لازم در زمینه تکمیل و تجهیز پروژه فناوری و دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت پیشبرد اهداف پژوهشی به‌عمل خواهد آمد.

ندای تجن-  دکتر یونس پناهی امروز در حاشیه کلنگ زنی واحد فناوری دارویی دانشکده داروسازی ساری در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو ۵ دانشگاه علوم‌پزشکی برتر کشور در حوزه پژوهش و فناوری پزشکی است، و در این حوزه نیز به رشد ۳۷ درصدی دست یافت.

وی با بیان اینکه واحد فناوری استان مازندران دارای ظرفیت‌های توانمندی است که می‌تواند کارهای بزرگ و شایسته‌ای را انجام دهد، افزود: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه از محل اعتبارات وزارت بهداشت برای احداث این پروژه اختصاص داده شد.

پناهی اضافه کرد: حمایت‌های لازم در زمینه تکمیل و تجهیز پروژه فناوری و دارویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت پیشبرد اهداف پژوهشی به‌عمل خواهد آمد.

دکتر “فرهاد غلامی” رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم از حمایت‌های وزارت بهداشت و معاون وزیر قدردانی کرد و گفت: یکی از ویژگی‌هایی افرادی که در رشته دارو سازی فعالیت تحقیقاتی می‌کنند آن است که پژوهش آنها متکی به محصول است و تا محصولی ارائه نشود گویا کاری انجام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: واحدی که امروز با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت کلنگ زنی شد یک واحد کوچک‌تر از یک کارخانه بسیار بزرگ داروسازی است که قرار است اولویت‌هایی که محققین دانشکده داروسازی در خصوص تولید دارو دارند در این واحد طراحی و پرورش داده شده و به سمت تولید صنعتی هدایت شوند.

غلامی افزود: اگر شرایط به گونه‌ای باشد که این محصولات مقرون به صرفه باشد و صرفه اقتصادی داشته و نیاز جامعه را تامین کند در عرصه اقتصادی هم وارد خواهد شد و قطعا به تولید دارو در بخش دانش‌بنیان نیز کمک می‌کند.

دکتر “حسینی مهر” رئیس دانشکده داروسازی ساری نیز با بیان اینکه این پروژه‌ یک واحد فناوری دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است، خاطرنشان کرد: بر اساس ضرورت وجود یک مجموعه‌ای نیمه صنعتی برای تولید دارو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران این واحد به نام فناوری دارویی در مقیاس خیلی کوچک نسبت به کارخانه‌های دارویی ساخته می‌شود و اصول و شاخص‌های یک شرکت داروسازی را برای اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو را دارا خواهد بود.

حسینی مهر تصریح کرد: در این واحد بنا است یک سالن تولید با یک خط تولید داشته باشیم و همچنین تولیدات نیمه صنعتی برخی از مواد اولیه دارویی در این واحد اجرا شود.

رئیس دانشکده داروسازی ساری با بیان اینکه مساحت این واحد حدود ۴۰۰ مترمربع است و با استفاده از روش‌های نوین در کمترین مدت ممکن احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه قسمتی از فنداسیون این ساختمان اجرا شده است امیدواریم با اعتبارات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران این پروژه در حداقل زمان اجرایی شود.

  • منبع خبر : ایسنا