فعالیت ۳۵۰ مبلغ طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان مازندران
فعالیت ۳۵۰ مبلغ طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از اجرای سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد و گفت: ۳۵۰ مبلغ مذهبی در این ایام فعالیت تبلیغی و برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و مشاوره‌ای اجرا می‌کنند.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی اظهار کرد: سوگواره یاس نبوی از ۲۲ تا ۲۸ آذرماه که مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا (س) است که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع و امامزادگان شاخص سراسر کشور و همچنین در استان مازندران درحال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با توضیح به اینکه امسال ۳۵۰ مبلغ در نقاط مختلف استان مازندران به امر تبلیغ معارف اسلام و اهل بیت و اجرای مشاوره مذهبی و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند، تصریح کرد: این مبلغان که بخشی بومی و بخشی دیگر از سوی مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف اعزام شده‌اند با توجه به آموزش‌ها و دوره‌های ویژه‌ای که دیده‌اند در امامزادگان استان مازندران و در میان مردم حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام حیدری جناسمی تصریح کرد: طرح سوگواره یاس نبوی با هدف تبلیغ و ترویج معارف اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام و به ویژه فرهنگ فاطمی که الگوی ما در بحث ولایتمداری و حضور فعال بانوان با حفظ اصول با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص در سراسر استان، اجرا می‌شود و خیمه‌های معرفت در همین امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور مبلغان اعزامی از قم که آموزش دیده و متخصص در حوزه های جهاد تبیین، کودک و نوجوان، خانواده و… هستند ، برپا است .

وی در پایان بیان کرد: با توجه به حضور پیکر ۱۱ شهید گمنام در استان، طوری برنامه ریزی کردیم تا در بقاع متبرکه شاخص مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با حضور شهدای گمنام برگزار شود.