کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد/لزوم نظارت بر نوسانات قیمت مرغ در مازندران
کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد/لزوم نظارت بر نوسانات قیمت مرغ در مازندران
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با اظهار این که روزانه حدود ۶۰۰ تن مرغ استان تهران از این استان تامین می شود، گفت: این که قیمت مرغ استان بالاتر از دیگر مناطق کشور عرضه شود، اصلا پذیرفتنی نیست.

ندای تجن- حسن خیریانپور روز شنبه در جلسه تنظیم بازار مازندران به توزیع روزانه ۴۰۰ تن مرغ کشتار روز در استان اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد و عامل نوسانات قیمت نیست.

وی بدون اعلام قیمت مرغ در مازندران، نسبت به نوسانات قیمت این مواد غذایی پروتیینی انتقاد کرد و از بازرسان و ناظران بازار خواست تا مراقبت و نظارت را بر عرضه مرغ بیشتر کنند.

خیریانپور با بیان این که کمبود مرغ عامل نوسانات قیمت مرغ مازندران نیست، گفت: این استان تامین کننده ۱۱ درصد مرغ کشور است، بنابراین قیمت مرغ نباید بالاتر از دیگر مناطق کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی مازندران با بیان این که تامین ارزاق عمومی شب یلدا طبق دستورالعمل تنظیم بازار باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: اتحادیه ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان این که باید بر مراکز توزیع محصولات غذایی با توجه به حضور چشمگیر گردشگران و مسافران نهایت مراقبت و نظارت را در مقوله گران‌فروشی داشته باشیم، گفت: اکنون نوسانات قیمت مرغ در مازندران مشکل ساز شده است.

وی به اهمیت تامین نان اشاره کرد و بیان داشت: گزارش ها نشان می دهد که، تراکم صف در نانوایی ها در مازندران نباید وجود داشته باشد و افزایش سهمیه آرد نانوایان که در مسیر تراکم جمعیتی مسافران و گردشگران است توجه داشته باشد.

مازندران از قطب های صنعت مرغداری کشور محسوب می شود و در حال حاضر با تولید سالانه حدود ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ، ۱۱ درصد از تولید کشور را در اختیار دارد.