قیمت انواع آجیل و تنقلات/لزوم توجه مردم به قیمت اجناس در زمان خرید محصولات
قیمت انواع آجیل و تنقلات/لزوم توجه مردم به قیمت اجناس در زمان خرید محصولات
رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات ساری درباره قیمت انواع آجیل و تنقلات شب یلدا گفت و افزود: مردم در زمان خرید به قیمت اجناس توجه کنند.

به گزارش ندای تجن- یعقوب ذات الهی در گفت و گو با ما با بیان اینکه نزدیک به ایام شب یلدا هستیم، گفت: باتوجه‌به اینکه  گرامی داشت شب یلدا یکی از آیین‌های ما ایرانی‌ها است؛ بنابراین زنده نگه‌داشتن آن از نظر خانواده‌ها دارای اهمیت است.

وی افزود: در این شب خانواده‌ها با گذاشتن سفره شب یلدا که ترکیبی از تنقلات و آجیل و شیرینی است بهانه‌ای برای دور هم بودن در کنار هم فراهم می‌کنند تا انس و مهر و محبت در خانواده بیشتر شود.

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات ساری با بیان اینکه اتحادیه خشکبار یکی از رسته‌های تحت پوشش ماست، ادامه داد: در ساری تعداد 110 واحد کسبی خشکبار مشغول به کار هستند که اداره کل صنعت،معدن و تجارت طرح ویژه نظارتی شب یلدا را در حال اجرا دارد و ما هم در حال همکاری هستیم.

ذات الهی در پاسخ به این سئوال که قیمت انواع آجیل و تنقلات شب یلدا چه مقدار است و گفت: قیمت خرید تخم کدو کیلویی 240 هزارتومان و قیمت فروش آن در بازار 280هزارتومان  و تخمه سیاه نیز با قیمت کیلویی 1150 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: قیمت فروش آجیل 4 مغز نیزکیلویی 700هزارتومان ،بادام هندی کیلویی 650هزارتومان،بادام زمینی ازکیلویی 220تا 350هزارتومان، پسته فندقی کیلویی 600هزارتومان،پسته احمدآقایی کیلویی 700هزارتومان است.

ذات الهی اضافه کرد: قیمت انواع شکلات نیز از کیلویی 120 هزارتومان تا 420هزارتومان ،پشمک عبدالله کیلویی 30هزارتومان، پشت زیک یا کنجد عسلی نیز کیلویی 180هزارتومان است.

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات ساری در پاسخ به این سئوال که دغدغه اتحادیه در حال حاضر چیست، گفت: تعدادی از اهالی خراسان در میدان اصلی و نقاط مختلف شهر اقدام به اجاره فروشگاه و فروش خشکبار کردند که شاید سرمایه‌گذار یک نفر باشد و نسبت فامیلی داشته باشند.

وی افزود: معمولاً مردمی که از میدان اصلی شهر خرید می‌کنند در زمان خرید چانه نمی‌زنند و با هر قیمتی خرید را انجام می‌دهند که بهتر است به قیمت توجه کنند.