دومین جشنواره و فن بازار پوشاک خاتمه یافت
دومین جشنواره و فن بازار پوشاک خاتمه یافت

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، فرشته پازوکی سرپرست دفتر اموربانوان استانداری مازندران  شامگاه جمعه یکم دی‌ماه در اختتامیه دومین همایش پوشاک مازندران، اظهار کرد: شناسایی، توانمندسازی، تسهیلگری، برندسازی و کمک به بازار فروش مهمترین موضوعاتی است که باید در ساماندهی امور بانوان استان به آن توجه کرد.وی ادامه داد: […]

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، فرشته پازوکی سرپرست دفتر اموربانوان استانداری مازندران  شامگاه جمعه یکم دی‌ماه در اختتامیه دومین همایش پوشاک مازندران، اظهار کرد: شناسایی، توانمندسازی، تسهیلگری، برندسازی و کمک به بازار فروش مهمترین موضوعاتی است که باید در ساماندهی امور بانوان استان به آن توجه کرد.
وی ادامه داد: امروز توسعه مشاغل خرد خانگی یکی از مهمترین مسئله امور بانوان استانداری مازندران است و برای حل این مسائل همه مسئولان دستگاه‌ها لازم است طبق وظایف محوله عمل کنند.
مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران با اشاره به نقش فرزندداری و همسرداری بانوان، افزود: این بانوان می توانند در کنار همسرداری برای اقتصاد خانواده نیز کمک‌کار خانواده باشند.


وی ادامه داد: بانوان مازندرانی در همه حوزه‌ها از ظرفیت بالایی برخوردارند و من همه توانم را برای رشد و بارور شدن این استعدادها به کار خواهم گرفت و در حوزه اقتصادی نیز تلاش خواهم کرد جهت بازارسازی محصولات بانوان و زنان سرپرست بخش صادرات را نیز فعال کنیم.
وی تأکید کرد: بانوان ما از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و ما باید به دنیا ثابت کنیم که بانوان یک سرمایه انسانی هستند و به عنوان الگوی موثر می‌توانند بهترین‌ها را رقم بزنند.
در ادامه رمضان مهدی‌زاده، دبیر برگزاری دومین جشنواره و فن‌بازار مازندران، اظهار کرد: در این جشنواره دو مسابقه طراحی زنده برگزار شد مسابقه اول با حضور 120 طراح در دو بخش دانش‌آموزی و دانشگاهی و با الهام از مسجد جامع ساری و دومین مسابقه طراحی زنده با موضوع لباس مدارس و به صورت آزاد برگزار شد.
وی افزود: جهاد دانشگاهی وظیفه خود می‌داند که در فعالیت‌های توسعه‌ای استان حضور پیدا کند و قرار نیست ما جای دستگاهی را بگیریم بلکه بنای ما تسهیلگری و پرداختن به موضوعات بر زمین مانده با نگاه علمی است


دبیر برگزاری دومین جشنواره و فن‌بازار جهاد دانشگاهی از حضور همه شرکت‌کنندگان، برگزارکنندگان و حمایت استانداری، امور بانوان ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه مدیریت نمایشگاه نیاوران تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه خانم سلحشور مسئول کمیته علمی مسابقه زنده طراحی، گفت: سعی شد رقابت در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار شود تا به عدالت نیز برقرار شود. آثار طراحان از لحاظ زیبایی بصری و قابلیت تولید بودن مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام با نظر داوران نفرات برتر و از جمع آنها نفرات اول تا سوم مشخص شدند.
وی افزود: درباره مسابقات طراحان زنده با موضوع لباس مدارس نیز مولفه‌های تعیین شده درخصوص این لباسها نیز مد نظر بود و در هر دو مسابقه 7 داور داشتیم که از دستگاه‌های مختلف من جمله دانشگاه نیز حضور داشتند. نهایت سعی بر این بود که عدالت برقرار وحق کسی ضایع نشود و این داوری نیز8 ساعت به طول انجامید.


در ادامه  خانم لامع نماینده موسسه طراح مد ساری، به معرفی این موسسه و دوره‌آموزشی آن پرداخت.
در پایان مراسم از داوران، و نفرات اول تا سوم در بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و آزاد و نیز طراحانی در به عنوان شایسته تقدیربا حضور مدیر کل بانوان استانداری و معاون آموزشی جهاد دانشگاهی تجلیل بعمل آمد.


گفتنی است در پایان این اختتامیه پازوکی سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده به همراه ساداتی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و مهدی‌زاده مدیر ستفای جهاد دانشگاهی و دبیر جشنواره فن بازار پوشاک استان، قریب به یکساعت با اشاره به بنرهایی که در نمایشگاه شرح وظایف هر دستگاه را در حوزه پوشاک مشخص کرده بود درباره زنجیره ارزش، و نقش دستگاه‌های مختلف در حوزه پوشاک به عنوان یک جاذبه در گردشگری مازندران به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

  • منبع خبر : روابط عمومی