سفر استاندار و مدیران استانی به آمل /بخش نخست
سفر استاندار و مدیران استانی به آمل /بخش نخست
نخستین گزارش ما درباره سفر استاندار مازندران و مدیران کل به آمل را بخوانید:

به گزارش ندای تجن_هجدهمین سفر شهرستانی استاندار و مدیران کل به شهر آمل در روز یکشنبه 3دی ماه سال جاری انجام شد.

نخستین مکان دیدار با گلزار شهدا بودو پس از آن بازدید از شهرک صنفی نمایشگاه داران که در زمین 21هکتاری در حال ساخت است.

استاندار مازندران گفت: در استان با توجه به گردشگر پذیربودن مسئله سیما و منظر شهری را مورد توجه قرار دادیم تا ساماندهی کنیم واقعا این سیما ومنظر که داریم مشاهده می کنیم زیبنده مازندران نیست

یکی از بحث هایی که از نظر سیما و منظر باید دنبال کنیم ساماندهی صنف هایی است که به نوعی در شهرها مزاحمت دارند و سبب ایجاد گره های ترافیکی و پراکندگی در شهر می شوند

سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام به ایجاد شهرک صنفی خودرو کرد و در زمین مورد نظر قصد دارند بیش از 400اتومبیل را جانمایی کند قرار شد زمانی که مجوز صادر می شود در مدت 2سال آماده کند.

این اقدام برای نخستین بار در مازندران در حال انجام است و حتما از این طرح حمایت می کنیم و این طرح باید در تمام شهرهای مازندران گسترش یابد به ویژه این که هر شهرستانی خودش آغاز کننده باشد امیدواریم که از بسته های حمایتی استان هم در تسهیلات و هم سایر موارد بهره مند شوند.

در ادامه به سمت رشهرک صنعتی جمشیدآباد حرکت کردیم، آب رودخانه‌ در طول مسیر بسیار گل آلود و نخاله های ساختمانی کنارش ریخته بود.

کمی در این مسیر ایستادیم و استاندار از توکلی معاون عمرانی خواست تا درباره زباله های محل بررسی کند.

کلنگ زنی پروژه شبکه فیبر نوری شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل هم در ادامه مسیر انجام شد.پروژه ای به طول 3کیلومتر که با اعتبار 40میلیارد ریال آغاز شد.

بازدید از شرکت آمارد ماشین طبرستان که نیاز به تسهیلات داشت نیز از برنامه‌های دیگر استاندار بود.

شرکتی که ماشین آلات نو با پرسنلی تمیز و منظم داشت و برای ارتقای فعالیت به تسهیلات بیشتر نیازمند بود.

مدیر شرکت می گفت برای به‌روزرسانی شرکت مشکل دارند و با توجه به اینکه عمده مشتری‌های آنان خارجی هستند به دنبال دستگاه آماده هستند نهایت 20درصد از آنان را بتوانند جذب کنند.اگر بتوانند مشتری به روز دنیا را داشته باشند می‌توانند 80درصد بازار را در اختیار بگیرند.

در ادامه از جاده دسترسی شهرک صنعتی جمشیدآباد بازدید کردیم.جاده ای به مساحت 1400متر که به گفته مسئولان نیاز به همکاری برای روکش آسفالت داشت .

براساس صحبت هایی که میان طرفین انجام شد استاندار خواست تا 6ماه دیگر تکمیل جاده به اتمام برسد.

در مسیر جاده کمربندی قدیم آمل به بابل تعدادی از مردم ایستاده بودند، جاده‌ای که به گفته آنان نیاز به ساماندهی داشت.

مردم می گفتند یک بار مصالح برای ساماندهی جاده آوردند و ریختند اما استاندارد نبود و خواستار پیگیری استاندار برای ساماندهی آن شدند.

دانش آموزان دختر و پسر دبستان شهدای کمدره از استقبال کنندگان استاندار بودند.آنان در کنار خیابان ایستادند و با خواندن شعر از استاندار و همراهان استقبال کردند.مدیر مدرسه تقاضای دستگاه کپی و چمن مصنوعی برای دبستان داشت که مدیرروابط عمومی استاندار پیگیر موضوع شد.

برای رسیدن به روستای بلیران در بخش دشت سرآمل که منطقه ای جنگلی و بسیار زیبا بود از ایستگاه جنگلبانی گذشتیم و استاندار با نگهبانان کمی صحبت کرد.

در میانه راه پل بلیران توسط استاندار افتتاح شد .«آستانه امامزاده ولی» در آمل مکان استراحت و ناهار بود.

مکانی زیبا با چند ساختمان و سرسبز که به گفته مسئولان بخش های مختلف آمل و اعضای شورا مشکلاتی در حوزه های مختلف داشت.

مشکلاتی شامل جاده قدیم آمل به بابل به طول 10کیلومتر که از سال 99عملیات ساخت آن آغاز شد و تنها 5کیلومتر تعریض شد.

طرح بازنگری محدوده و حریم بخش دشت سر که به دلیل عدم آشنایی کارشناسان طرح در زمان طراحی بخش دشت سر ورودی و خروجی مناسب ندارند و با توجه به وجود دهستان نیاز به آغاز دوباره طرح بازنگری است چون محدوده و حریم دشت سر مشخص نیست.

استقرار نهادها و ادارات خدمات رسان از خواسته های دیگر مسئولان بود که در کنار کمبود آب شرب منطقه جنگلی جلگه‌ای دشت سر مطرح شد که در زمان برداشت برنج سبب مشکلات فراوانی برای مردم می شود.دو چشمه آب شور و شیرین دارند اما چشمه آب شیرین در زمان کم آبی ناپدید و چشمه آب شور هم کم آب می شود.

مشکلات از قبیل نداشتن امنیت شغلی دهیاران، نبود شبکه ارتباطی مناسب ، لزوم بهسازی راه های روستائی ،سیل بند ،آلودگی صوتی و زباله های باقی مانده از گردشگران و نداشتن خانه بهداشت، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم روستا، تعیین و تکلیف چشمه های آب ، ساماندهی زیرساخت آب رسانی، مجوز استفاده شورا از ساختمان مخروبه مدرسه محل و..از مشکلات مطرح شده بود.

استاندار مازندران در ادامه به صحبت پرداخت.

سیدمحمودحسینی پور گفت:در این سفر قصد داریم تا نظام مسائل آمل را بررسی کنیم . در ادامه از زحمات و تلاش مردم آمل قدردانی کرد و افزود:آمل پایتخت صنعتی مازندران است،ما برای پیشرفت کشورمان باید تفکر آملی ها را در پیش بگیریم و در ادامه خواستار انسجام درونی برای افزایش قدرت منطقه شد.

حسینی پور به بیان بخشی از عملکرد دولت در طول 2سال گذشته پرداخت و گفت:بنا هست که روستاهای استان احیا شود.

استاندار مازندران افزود:روستاهای استان مولد کار در آینده نظام باید باشند، با توجه به اینکه 5بخش در آمل وجود دارد برای هر کدام 250میلیون تومان در نظر گرفته می شود و 100میلیون تومان نیز برای ساماندهی وضعیت سرویش بهداشتی آستانه اختصاص می یابد تا گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

حسینی پور بیشترین مشکل را الحاق بافت روستایی مطرح کرد و گفت:هر کسی که در روستاهای آمل قصد ساخت و ساز داشته باشد بنیادمسکن استان مبلغ 350میلیون تومان با سود 5درصد تسهیلات می دهد.

وی درباره سهم و نقش آمل در کریدور شمال به جنوب گفت و اینکه مسیر آمل به تهران بی نظیرترین مسیرگردشگران است اما هنوز در حوزه گردشگری نتوانستیم مسافرها را تبدیل به گردشگر کنیم.

حسینی پور درباره پلی که افتتاح شد گفت اداره راهداری ردیف بودجه برای ساخت آن نداشت و آن جا را تکمیل کرد البته هنوز تکمیل نشد و نیاز است تا ساماندهی رودخانه انجام شود و در زمان سیل آسیب وارد نشود.

در حوزه برق رسانی نیز برخی روستاها در دستور کار هست، مازندران نخستین فاینانس برق را با کشور چین انجام داد تا زیرساخت های استان را تامین کنیم. موضوع سند رسمی بسیار مهم است چون بیشتر نزاع ها به خاطر همین اسناد رسمی است.

وی درباره بازدید بیش از 1هزار روستا در زمان مسئولیت خود گفته که تاکنون هیچ دولتی انجام نداده است و ادامه داد:روستاهای استان باید با ایجاد شهرک های صنعتی 1هزار رأسی به بالا مولدسازی شوند.

استاندار پیشنهاد داد تا جوان های چند روستا با هم جمع شوند و دامداری صنعتی راه بیندازند ، جمعیت مازندران به شدت در حال تهدید است و وضعیت خوبی در حوزه جوانی جمعیت وجود ندارد، لازم است در روستاها مدارس را افزایش دهیم .

وی در جواب خواهش اعضای شورا برای استفاده از ساختمان مخروبه مدرسه روستا گفت که فعلاً می‌توانند از آن برای فعالیت گردشگری و بوم‌گردی استفاده کنند.

حسینی‌پور افزود: چشم ما به پیش‌کسوتان روستا است که کمک کنند تا این منطقه پیشرفت کند.

استاندار مازندران گذری به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز زد و ادامه داد: برگزاری انتخابات برای مردم ایران اقتدار آورد، بسیاری از کشورهای عربی اقتداری ندارند اما مردم ما پای‌کار هستند و انتخابات می‌تواند قدرت ایران را در شرایط فعلی افزایش دهد و باید حواسمان جمع باشد که انقلاب به پشتوانه مردم است.