لزوم پیگیری مشکلات برنج در آمل/ اهمیت سفرآمل درباره تغییر 3مدیر
لزوم پیگیری مشکلات برنج در آمل/ اهمیت سفرآمل درباره تغییر 3مدیر

به گزارش ندای تجن- جلسه شورای اداری آمل با حضور استاندار و مدیران کل در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی برنامه پایانی سفر در روز یکشنبه 3دی ماه سال جاری بود. در ابتدای جلسه ذات الله زارعی با بیان اینکه آمل دیارعلویان و پایتخت تشیع است،گفت: بیش از 1هزار و 200سال […]

به گزارش ندای تجن- جلسه شورای اداری آمل با حضور استاندار و مدیران کل در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد آیت الله آملی برنامه پایانی سفر در روز یکشنبه 3دی ماه سال جاری بود.

در ابتدای جلسه ذات الله زارعی با بیان اینکه آمل دیارعلویان و پایتخت تشیع است،گفت: بیش از 1هزار و 200سال آمل دارای قدمت در تشیع است و دیار فرهیختگان علم و فلسفه است.

فرماندار آمل با اشاره به تمرکز 46درصد از صنعت مازندران در آمل که به عبارتی قطب صنعتی استان است، افزود:بیش از یک پنجم برنج استان در آمل تولید می شود ،پرورش ماهیان سردآبی هم ظرفیت بالایی دارد و آمل می تواند به عنوان پایتخت گردشگری کشور معرفی شود و جا دارد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این موضوع بپردازد تا بتوانیم آمل را در کنار اینکه قطب اقتصادی و صنعتی است قطب گردشگری هم معرفی کنیم.

زارعی بیان کرد:ده ها طرح هادی، گازرسانی ،تصفیه خانه فاضلاب و..در آمل به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت و به رغم تحولات بالا رتبه نخست اشتغال زایی را به خود اختصاص داد.

فرماندار آمل افزودآمل زمین های بسیاری در اختیار دارد و در نشستی که هفته گذشته در وزارت دفاع انجام شد مقرر شد تا واحدهای صنعتی بخش خصوصی که امکان دیزل سنگین را دارند در زنجیره قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه سد هراز بزرگترین سد استان های شمالی کشور است،ادامه داد:پروژه شهرک قجرمحله که 4.5هکتار کار اجرایی آن انجام شد می تواند اقدامات طرح نهضت ملی مسکن را فراهم کند.

زارعی احداث خط چهارمداره را مورد توجه قرار داد و گفت:در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدامات خوبی صورت گرفت و بازدیدهای خوبی در حوزه راهداری و راه و شهرسازی انجام شد.

فرماندارآمل در ادامه خواستار پیگیری مشکلات حوزه تولید برنج از سوی مدیران استان شد.

امام جمعه آمل حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان و نماینده مردم آمل رضا حاجی پور مسائلی را درباره آمل مطرح کردند.

در ادامه معاونان استاندار مازندران به بیان گزارش پرداختند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به یک هزار و 800شهید و 8شهید مدافع حرم آمل، گفت:برنامه های ششم بهمن آمل در حال پیگیری است .

قاسم عزیززاده گرجی درباره انتقاد مردم از بیلبوردهای تبلیغاتی داخل و خارج شهر که فاقد مفاهیم فرهنگی و سیاست انقباضی طرح هادی صحبت کرد و گفت:حضور افاغنه در شهرستان آمل بسیار است.

معاون اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه تجلی تنوع محصولات را در آمل شاهد هستیم، گفت:آمل با 89هزار هکتار بهترین اراضی زراعی و باغی، 920هزارتن محصولات کشاورزی و تنوعی از محصولات صنعتی و معدنی را دارد.

حسن خیریان پور با اشاره به اینکه 22صادرکننده مازندران از فعالان اقتصادی آمل هستند، افزود:21پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رسیدگی و بیش از 700میلیارد تومان مصوب شد.

وی اضافه کرد:میزان 350میلیارد تومان اعتبار از طریق شهرک صنعتی اختصاص یافت که اجرایی می شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه تونل های زیر سد هراز در حال ساخت است، گفت:با توجه به حمایت استاندار در مدت 2سال آینده پروژه به پایان می رسد.

احمد توکلی با اشاره به مشکل آلایندگی آمل که نیاز به توجه اداره کل صنعت،معدن و تجارت و محیط زیست استان دارد، افزود:آمل در ماه گذشته در شرایط اضطراری قرار گرفت که باید با آلایندگی ومدیر متخلف ذر این حوزه برخورد شود.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران ادامه داد:برای تکمیل سد هراز و رفع مشکل آب شرب باید اعتبارات ملی دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل دیرینه آمل موضوع پسماند است، ادامه داد:پیگیری بسیاری در این زمینه انجام شد.

در ادامه خبرنگار توان خواه آملی ربابه محمدزاده با 18سال سابقه فعالیت خبری که دارای رتبه های ملی و بین المللی است مورد تقدیر قرار گرفت.

استاندار مازندران نیز با تشکر از حضور اصحاب رسانه گفت: تمام امورات استان با پیوست رسانه ای کامل می شود.

سیدمحمودحسینی پور خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی که پای کار بودند، افزود:اگر این حضور با نیت الهی باشد بخشی از اثرگذاری آن اتفاق میفتد.

وی با توجه به نقش تلاش در پیشرفت کشور،ادامه داد:ما وظیفه داریم که مردم در تنگنا نباشند و اگر اختلاف سلیقه ای وجود دارد با هم حل کنیم و کار مردم را راه بیندازیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه 79گروه بازرسی از 307روستای آمل بازدید کردند، گفت:تعداد 450ملاحضه و پیشنهاد در بخش های مختلف شهرستان آمل از سوی مدیران ارائه و مصوب شد.

وی افزود:در شهرستان آمل 5دستگاه به عنوان دستگاه های دارای عملکرد عالی انتخاب شدند،تعداد 5دستگاه را با عملکرد ضعیف مشخص کردیم و 3دستگاه نیز نیاز به تغییر دارند و مسئولین آنان باید تغییر یابند.

استاندار با اشاره به میز خدمت 69مدیر استانی، افزود:مردم به صورت مستقیم مسائل خود را با مدیران در میان گذاشتند.

به گزارش ندای تجن ساعت از 12نیمه شب گذشته بود که جلسه خاتمه یافت.