راهیابی ۷۶۷ اثر به جشنواره رسانه‌ای مازندران و شمال/ آغاز داوری توسط مرکز مطالعات رسانه
راهیابی ۷۶۷ اثر به جشنواره رسانه‌ای مازندران و شمال/ آغاز داوری توسط مرکز مطالعات رسانه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: در مجموع ۷۶۷ اثر به نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای مازندران و دومین دوره جشنواره رسانه‌ای منطقه شمال (مازندران، گیلان و گلستان) رسیده است.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: در مجموع ۷۶۷ اثر به نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای مازندران و دومین دوره جشنواره رسانه‌ای منطقه شمال رسیده است.

احسان آهنگر بیان داشت: ۳۰۱ اثر رسیده مربوط به دومین جشنواره رسانه‌ای منطقه‌ای شمال می باشد که از این تعداد ۶ اثر مغایر با شیوه نامه جشنواره بوده و ۲۸۹ اثر در بخش اصلی و ۶ اثر در بخش ویژه با عنوان هچیرود شهر فرصت‌ها دریافت شده که از ۲۸۹ اثر رسیده بخش اصلی ۳۲ اثر در بخش خبر، ۹۱ اثر در بخش گزارش، ۳۸ اثر در بخش عکس، ۳۳ اثر در بخش مصاحبه، ۷ اثر در بخش چند رسانه‌ای، ۴۲ اثر در بخش یادداشت و مقاله، ۴۶ اثر در بخش تیتر و در بخش طراحی و صفحه آرایی نیز هیچ اثری دریافت نشده است.

وی ادامه داد: آقای دکتر محمود مختاریان در بخش‌های عکس، چند رسانه‌ای، تیتر و بخش ویژه، آقای دکتر مهدی صالحی در بخش‌های خبر و گزارش و خانم دکتر افسانه مظفری در بخش‌های مقاله، یادداشت و مصاحبه از سوی مرکز مطالعات رسانه به عنوان داور دومین جشنواره رسانه‌ای منطقه شمال به بررسی آثار می‌پردازند.

آهنگر عنوان داشت: این جشنواره با اهداف ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای شمال کشور، معرفی پتانسیل‌های گردشگری، ساحلی، رسانه‌ای و مدیریت شهری هچیرود و شمال کشور، ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی شمال کشور، ایجاد همگرایی بین رسانه‌های شمال کشور، معرفی رسانه‌های شمال بین شهروندان، معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال کشور و معرفی مدیریت‌های شهری برتر در بخش گردشگری و ساحل بوده است.

وی اذعان داشت: محورهای اصلی جشنواره مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای شمال، معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال، آداب و رسوم شهرهای شمالی، شهرسازی مدرن همراه با نگاه جذب توریست در شهرهای شمالی و مدیریت گردشگری در شمال و بخش ویژه جشنواره نیز هچیرود، شهر فرصت‌ها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران بیان داشت: ۴۶۷ اثر نیز به نهمین دوره جشنواره رسانه‌ای مازندران رسیده که ۱۹ اثر مغایر با شیوه نامه بوده و از مجموع ۴۴۸ اثر تایید شده ۴۲۱ اثر مربوط به بخش اصلی و ۲۷ اثر مربوط به به بخش ویژه بوده است.

وی ادامه داد: از مجمع ۴۲۱ اثر بخش اصلی ۲۱ اثر در بخش خبر، ۱۱۰ اثر در بخش گزارش، ۲۶ اثر در بخش عکس، ۶۱ اثر در بخش مصاحبه، ۸ اثر در بخش طنز اجتماعی و کاریکاتور، ۹۲ اثر در بخش مقاله و یادداشت، ۷۷ اثر در بخش تیتر، ۱۵ اثر در بخش صفحه آرایی و طراحی، ۱۱ اثر در بخش چند رسانه‌ای دریافت شده است.

آهنگر تاکید کرد: در بخش ویژه که با موضوع شعار سال بوده نیز ۲۷ اثر دریافت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تاکید کرد: آقای دکتر حمیدرضا مدقق در بخش‌های مقاله، یادداشت، تیتر و چندرسانه‌ای، آقای دکتر سید شهاب‌الدین واحدی در بخش‌های عکس و بخش ویژه، آقای دکتر فریدون صدیقی در بخش‌های مصاحبه، طنز اجتماعی و کاریکاتور، طراحی و صفحه آرایی و خانم دکتر سهیلا خلجی در بخش‌های خبر و گزارش از سوی مرکز مطالعات رسانه به عنوان داور دومین جشنواره رسانه‌ای منطقه شمال به بررسی آثار می پردازند.

وی گفت: ارتقای دانش رسانه‌ای استان مازندران، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود رسانه‌ای استان مازندران، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها ، ارزیابی مهارت‌ها و شناسایی برترین‌های رسانه‌ای مازندران و… از جمله اهداف برگزاری نهمین دوره جشنواره مطبوعاتی استان مازندران بود.

آهنگر اذعان داشت: تبیین کارکرد رسانه‌ها با محور نگاه منصفانه، نقد مشفقانه، سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت(ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، مسجد و نماز)، چالش‌های اجتماعی-آسیب‌های اجتماعی (طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه، هنر و رسانه، محیط زیست (جنگل ها، مراتع، بحران آب، زباله)، معرفی جاذبه‌های گردشگری مازندران و… از جمله محورهای نهمین دوره جشنواره مطبوعات مازندران بوده است.

وی گفت : بخش‌های اصلی جشنواره اعم از گزارش(خبری-تحلیلی)، مقاله، سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس(خبری و غیر خبری)، طنز اجتماعی و کاریکاتور، طراحی و صفحه آرایی، چند رسانه‌ای و بخش ویژه شعار سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ (عنوان شده توسط مقام معظم رهبری) بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: مراسم اختتامیه دو جشنواره رسانه‌ای فوق نیمه دوم بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.