دکتر فتح‌الهی: شرکت 10 هزار میلیاردی “چوب فریم” به بانک ملی بازگشت/ اراده دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفظ حقوق بیت‌المال
دکتر فتح‌الهی: شرکت 10 هزار میلیاردی “چوب فریم” به بانک ملی بازگشت/ اراده دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی و حفظ حقوق بیت‌المال
مدیرعامل هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با بیان اینکه پشتیبان بخش خصوصی واقعی هستیم اما با تخلف و رانت مخالفیم، گفت: با اراده دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی، شرکت 10 هزار میلیارد ریالی "چوب فریم" به بانک ملی بازگشت.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، دکتر افشار فتح‌الهی در بازدید از شرکت بهره‌برداری و صنایع چوب “فریم” در روستای سنگده از توابع استان مازندران با بیان اینکه پرونده شرکت چوب فریم پس از چند سال تعیین تکلیف شد و به بیت‌المال و بانک ملی بازگشت، اظهار داشت: شرکت چوب فریم یکی از دارایی‌ها و اموال مردم منطقه بود که متاسفانه در سال‌های اخیر با یک سوء جریان به فردی منتقل شد.

مدیرعامل هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با اشاره به اینکه پرونده شرکت چوب فریم پس از چند سال با اراده مردم و مسئولان دستگاه‌های قضایی و نظارتی  تعیین تکلیف شد و به بیت‌المال و بانک ملی بازگشت، افزود: تا زمانی که مردم در کنار مسئولان و بخش‌های نظارتی و حاکمیتی کشور باشند خیلی از موضوعات و مسائل کشور به راحتی قابل حل است.

وی  به موج سواری و تلاش رسانه‌های معاند در سیاه‌نمایی مسائل کشور اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌ها و شبکه‌های دشمن هر مشکل کوچکی در داخل کشور را با سیاه‌نمایی، بزرگنمایی کرده و ناجوانمردانه به دنبال اثبات ناکارآمدی مدیران کشور هستند.

مدیرعامل هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با بیان اینکه دستگاه قضایی در صیانت از اموال مردم و مبارزه با فساد تعارف ندارد، تصریح کرد: موضوع شرکت “فریم” و بازگشت آن به بیت‌المال یکی از مصادیق اراده دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ارزش فعلی این شرکت بالغ بر 1000 میلیارد تومان است، افزود: در زمان واگذاری در سال 96 ارزش شرکت بالغ بر 400 میلیارد تومان بود اما در روندی غیرقانونی به مبلغ حدود 24 میلیارد تومان به فردی واگذار شد.

دکتر فتح‌الهی بر ضرورت واگذاری صحیح و قانونی و بدون رانت تاکید و تصریح کرد: ما پشتیبان بخش خصوصی واقعی و توانمند هستیم اما با تخلف و رانت و ضایع کردن بیت‌المال مخالفیم.

مدیرعامل هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه طراحی‌ها و برنامه‌های جدید توسط مدیر و عوامل شرکت تهیه شده است اما برای حضور قدرتمند در بازار نیازمند مشاوره‌ها و مطالعات بیشتری هستیم، ادامه داد: با انتخاب سرمایه‌گذار واقعی و توانمند علاوه بر افزایش اشتغال شاهد شکوفایی اقتصادی هم خواهیم بود.

دکتر فتح‌الهی در این مراسم از گروه‌های مردمی، دستگا‌ه‌های محترم نظارتی و قضایی، مدیریت حقوقی شرکت آینده پویا و همه دست‌اندرکارانی که این پرونده مهم را به سرانجام رساندند تشکر کرد.

شرکت فریم از جمله شرکت‌های تابعه هلدینگ آینده پویا بوده و در حال حاضر با مساحتی بالغ بر 58 هکتار حدود 150 نفر در آن مشغول به کار هستند. بازگشت این شرکت به بیت‌المال با شادی و شعف اهالی روستای سنگده همراه بود.

در نیمه دوم سـال 1346 در قالب توسعه اقتصادی کشور، قـراردادی میان وزارت کشاورزی و منابع طبیعی وقت به نمایـندگی از دولت ایـران و فائو منعقـد گـردیده که بموجب این قــرارداد ، طـرح توسعه جنگلهای حاشیه دریای خـزر در  25 کیلومتـری شرق پل سفید در کنار روستای سنـگده در استان مازندران ایجـاد و عملاً از سال 1354 بنام شرکت سـهامی بهره‌برداری و صنایع چوب فریم، با سرمایه اولیه 250 میلیون ریال در امر اجرای طرح‌های جنگلداری در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

 مناطق مـورد بهره برداری شرکت ازاراضی کوهستانی، پست و بلند جنگلهای شمال کشور که حداقل  450متر و حداکثر 2550 متر از سطح دریا ارتفاع داشته و درجه حـرارت متوسط سالانه آن 12 درجـه سانتیگراد و بارندگی متوسط آن 900 میلیمتر است.

درختان جنگلی این مناطق راش، ممرز، توسکا، بلـوط، افـرا، نمـدار، ون، آزاد، آلـوکک، بارانک و شیردار می باشد که در مجموع در سطـح  56 هـزار هکتار براسـاس تقسیمات جنــگلداری بر مبنای بخش و سری و قطعه در کتابچه طـرح تدوین گـردیده که یکی از طرحـهای موفق سازمان جنگلها در منطقه بشمار می رود. مساحت اولیه اجرای طرح درحدود 27 هـزار هکتار بوده که براساس وضعیت رویشگاهی وتوپوگرافی به پنج بخش تقسیم گردید: بخش های دهمیان – سنگده – کلیج کلاه – جوجاده و اشک.

چـون منطقه دودانگه از لحاظ جنگل غنی بوده لذا طرح توسعه و عمــران به منظـور شناسائی وضعیت اقتصادی و تغییـر الگو درآمد و تقویت بنیه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان و همچنین اجرای طرح جنگلداری نوین مورد مطالعه قرار گرفت.

درسال 1358 طـرح جنـگلداری بولا با مساحت 13200 هکتار که از این میزان 3 هـزار هکتار بعدها به محیط زیست واگذار گردید و درسال 1364 طرح جنگلداری پاردوکلا با مساحت 2419 هکتار و در سال 1386 طرح اوات، تیلم و پالند جمعا با مساحت 5985 هکتار به شرکت ضمیمه گـردید.