ثبت‌نام نهایی ۲۱ داوطلب برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مازندران/بیش از 3هزار شعبه اخذ رأی در استان ثبت شد
ثبت‌نام نهایی ۲۱ داوطلب برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مازندران/بیش از 3هزار شعبه اخذ رأی در استان ثبت شد

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از مازندران، قاسم عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران صبح امروز پنج‌شنبه ۱۴ دی ماه امسال در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور آقای عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت برگزار شد به فرایند انتخابات مازندران اشاره و اظهار […]

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری فارس از مازندران، قاسم عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران صبح امروز پنج‌شنبه ۱۴ دی ماه امسال در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور آقای عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت برگزار شد به فرایند انتخابات مازندران اشاره و اظهار کرد: تعداد هزار و ۴۵۳ نفر در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجالس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند که از این تعداد در مرحله ثبت نام اصلی تعداد ۷۴۸ نفر داوطلب اقدام به ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده‌اند.

وی افزود: ثبت نام نهایی برای آقایان ۶۹۰ نفر با ۹۲.۲۵ درصد فراوانی بوده که این میزان نسبت به دوره قبل ۷۱.۶۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ثبت نام نهایی برای بانوان ۵۸ نفر است که این میزان نسبت به دوره قبل ۱۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی به بررسی صلاحیتی داوطلبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات اجرایی بر اساس بند الف ماده ۶۳ قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۴۸ نفر، ۵۲۲ نفر مورد تأیید هیات اجرایی،۶۹.۷۸ درصد از مجموع، ۸۴ نفر عدم تأیید هیات اجرایی ۱۱.۲۳ درصد از مجموع، ۱۱۰ نفر عدم احراز در هیات اجرایی ۱۴.۷۱ درصد از مجموع و ۳۲ نفر انصرافی ۴.۲۸ درصد از مجموع بوده است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: تعداد ۳ هزار و ۲۰۹ شعبه اخذ رای در استان ثبت شده که نسبت به دوره گذشته تعداد ۱۲۸ شعبه افزایش داشته است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۵ شعبه ثابت و ۶۳۳ شعبه سیار است، افزود: هزار و ۴۶۶ شعبه مربوط به حوزه شهری و هزار و ۷۴۲ شعبه مربوط به حوزه‌ روستایی است.

وی افزود: در استان مازندران تعداد ۲۲ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که یک نفر از داوطلبین انصراف داده است.

عزیززاده گرجی ادامه داد: از بین ۲۱ نفر داوطلب ثبت نامی در رقابت برای شرکت تعداد ۴ نفر دارای سابقه نمایندگی، ۱۸ نفر سابقه ایثارگری و ۱۳ نفر هم سابقه داوطلبی در ادوار گذشته را دارند.

وی افزود: ستاد انتخابات کشور ۱۵ مرداد ماه به دستور وزارت کشور در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان آغاز شد که با تعیین ۹ کمیته‌، ستاد انتخابات افتتاح و جلسات مستمر ادامه دارد.

عزیززاده گرجی، انتخاب معتمدین هیات‌های اجرایی در سطح فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به تعداد ۹۴۴ نفر، تعیین شعب اخذ رای انتخابات در حوزه‌های ۵۹ گانه اصلی و فرعی استان به تعداد 3 هزار و 209 شعبه و تعیین و ثبت مشخصات عوامل اجرایی مستقر در شعب اخذ رأی استان را از فرایند آرایی انتخابات عنوان کرد.

وی افزود: نتیجه نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات پیش رو ۱۴ دی ماه اعلام و وضعیت هر یک از داوطلبان در آن زمان از این حیث تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: داوطلبانی که اعتراض داشتند، در این مرحله ۵۰ روزه هم اعتراض‌ها و هم بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت استان انجام می‌شود.