خانه دار شدن کارکنان و کارگران بدون حمایت دولت امکان پذیر نیست/لزوم دادن زمین رایگان برای ساخت مسکن
خانه دار شدن کارکنان و کارگران بدون حمایت دولت امکان پذیر نیست/لزوم دادن زمین رایگان برای ساخت مسکن
مشکل مسکن تا زمانی که زمین به صورت رایگان به تمامی افراد واجد شرایط جهت ساخت داده نشود و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات مربوطه همکاری لازم را نداشته باشند، حل نخواهد شد.

ندای تجن- محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت ساخت خانه های کارگری گفت: مشکل مسکن تا زمانی که زمین به صورت رایگان به تمامی افراد واجد شرایط جهت ساخت داده نشود و بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات مربوطه همکاری لازم را نداشته باشند، حل نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به نرخ بالای و سرسام آور اجاره بها مسکن عنوان کرد: هم اکنون به دلیل افزایش قیمت مسکن، خانه دار شدن برای کارمندان و کارگران بدون مساعت دولت امکان پذیر نیست. از این رو دولت باید به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و شرایط خانه دار شدن مردم را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه ایجاد صنعت شهر صرفا گره گشای مشکلات مسکن کارگران و کارکنان نیست، اظهار کرد: در کنار برنامه دولت برای ساخت صنعت شهر، باید خانه‌های انفرادی نیز برای کارگران ساخت شود.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: تورم موجب افزایش هزینه های مردم شده است، لذا باید شرایطی فراهم شود تا با افزایش تسهیلات مردم در تامین آورده اولیه مسکن های حمایتی نیز با مشکل مواجه نشوند.

وی در پایان به وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن در حوزه انتخابیه خود اشاره کردو  گف: متاسفانه میزان اجرای این قانون و طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای اراک و کمیجان و خنداب مناسب نبوده و هنوز اقدام قابل قبولی رخ نداده است.