شورای بانک‌های استان، برای جذب سرمایه برنامه ویژه داشته باشند/فاصله زمانی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید کاهش یابد
شورای بانک‌های استان، برای جذب سرمایه برنامه ویژه داشته باشند/فاصله زمانی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید کاهش یابد
استاندار مازندران، با بیان اینکه از شورای بانک های استان انتظار می رود، برای رفع مشکلات فراروی این خطه راهکار اصولی ارایه دهند، افزود: شورای بانک های استان باید برای جذب سرمایه برنامه ویژه داشته باشد، چرا که بانک ها در ایجاد زیرساخت‌های لازم توسعه، نقش تاثیرگذاری دارند. ‎

ندای تجن- سیدمحمود حسینی پور روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های مازندران در ساری، با بیان اینکه از شورای بانک های استان توقع است، برای رفع مشکلات فراروی این خطه راهکار اصولی ارایه دهند، افزود: شورای بانک های استان باید برای جذب سرمایه برنامه ویژه داشته باشند، چرا که بانک ها در ایجاد زیرساخت‌های لازم توسعه نقش تاثیرگذاری دارند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در مازندران، اظهار داشت: تهیه و تدوین راهکارهای جذب سرمایه در استان لازم و ضروری است و مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین شبکه بانکی باید برای تحقق این مهم اقدام کنند.

حسینی پور با بیان اینکه شبکه بانکی می تواند، در راهبردهای کلان اقتصادی در استان تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: مشارکت بانک های عامل در شناسایی ظرفیت های جذب سرمایه، علاوه بر فراهم کردن زمینه لازم برای توسعه بیش از پیش مازندران، در بهبود وضعیت اشتغال و همچنین شکوفایی اقتصاد استان نیز اثرگذار است.

نماینده عالی دولت در مازندران، سیاست کلان اقتصادی دولت را توجه به تولید و رفع مشکلات و موانع دانست و گفت: برای تحقق این مهم باید کمک کنیم تا با پرداخت تسهیلات در این مسیر گام برداریم و نقش شبکه بانکی در این زمینه بسیار مهم و حیاتی است.

استاندار: جذب سرمایه از مولفه‌های مهم توسعه مازندران است

حسینی پور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و شخص رئیس جمهور نسبت به رفع مشکلات واحدهای تولیدی، افزایش تولید و بهره وری تاکید ویژه دارند و ما نیز به عنوان مسوولان موظف هستیم در این مسیر گام برداریم.

وی گفت: یکی از راهکارهای شناسایی سرمایه داران و جذب سرمایه، تراکنش بانکی از طریق دستگاه کارتخوانی است که شماره حساب آنها مربوط به خارج از استان است و شورای بانک باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرزندآوری از مباحث مهم استان است و بانک های عامل باید روند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند، گفت: فاصله زمانی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید کاهش یابد.

حسینی پور همچنین با اشاره به روند پرداخت تسهیلات مسکن، افزود: احداث مسکن از جمله دغدغه های جدی و اصلی شخص رئیس جمهور است و بانک های عامل باید روند پرداخت تسهیلات در این بخش را تسریع کنند.

وی ادامه داد: مصوبات ستاد تسهیل لازم الاجراست و مدیران شبکه بانکی باید نسبت به تحقق این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.