مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای مازندران افتتاح شد
مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای مازندران افتتاح شد
مجمع، به دنبال جذب افراد خیّر برای سرمایه گذاری در زمینه مهارت‌آموزی و اشتغال است تا بتوان معضل جوانان تحصیل کرده بیکار را حل نمود و زمینه را برای توسعه آموزش‌های فنی فراهم آورد.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای این اداره کل، یکشنبه 17 دی ماه 1402 با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه معزز شهرستان ساری، سلیلی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اسماعیلی مشاور استاندار، پازوکی مدیرکل بانوان استانداری، مدیران کل شورای هماهنگی مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و سیدحسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه مازندران در این مراسم بیان داشت: امروز نَمود و تجلی دیگری از احساسات پاک انسانی در این جلسه مجمع خیرین مهارت استان است و افرود: جمعی از مجمع خیرین مهارت در توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در خدمت این هدف مقدس هم قرار گرفته و بناست جوانان کشور که فاقد مهارت هستند، در مراکز های آموزش فنی و حرفه ای کسب مهارت کنند.
وی گفت: در این اقدام خداپسندانه به عنوان دومین استان هستیم و این نشان دهنده پیشتازی استان خواهد بود. بر تأثیر و پایداری کمک های خیرخواهانه مردمی تاکید داشت و نیز ضرورت و اهمیت به آموزش های فنی و حرفه ای را به عنوان یکی از نعمت های اساسی خداوند دانست.


وی افزود: اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای برای آحاد مردم خصوصا اقشار نیازمند مهارت و کارجویان است با بیان این مطلب گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای سالهاست نسبت به این آموزش بصورت رایگان اقدام کرده است.
وی حمایت دستگاه ها و سازمان ها برای رسیدن به جایگاه مطلوب آموزش بسیار مهم توصیف کرد و در ادامه تصریح کرد: در کنار این مراکز و کارگاه های دولتی ، مراکز خصوصی بعنوان آموزشگاه های آزاد نیز بصورت جدی ایفای نقش می‌کند.


این مقام مسئول گفت: توجه به سابقه درخشان این مجمع خصوصا در حوزه آموزش و پرورش و سلامت و… بسیار شایسته است، ما از تجارب ارزنده این عزیزان در پیشبرد اهداف کلان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نهایت بهره وری را داشته باشیم
وی افزود: از مهمترین اهداف ما در این مجمع با فنی و حرفه ای خواستار تداوم و توسعه این چنین کارها در زمینه آموزش شدند، و اظهار داشت: تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقشار مختلف جامعه، خیران، نیکوکاران، حمایت‌های مادی و معنوی بوده و حرکت خوبی برای توانمندسازی نوجوان و جوان جهت ایجاد اشتغال متناسب با نیاز کار در استان است که با توجه به اهمیت حوزه مهارت آموزی با محوریت اینکه در گام دوم انقلاب نیز تنها مهارت‌آموزی در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران بیان کرد: مسئولیت اجتماعی برای افرادی که در جامعه تأثیرگذار هستند، ایجاب می‌کند که به کمک دولت بیاید وظایف خود را به درستی انجام دهد، ورود پیدا کنند. مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای، با این دیدگاه فعالیت خود را آغاز کرد تا بتواند کمک هایی را برای رشد و ترویج مهارت آموزی برای اشتغال جوانان ارائه کند.
وی تاکید داشت : مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه ای به دنبال راهکارهایی است تا توجه مسئولین کشور را به موضوع مهارت‌ ورزی افزایش دهد (مطالبه‌گری)، زیرا تجربه نشان داده است، کسانی که دارای مهارت باشند بیکار نخواهند ماند و امکان اشتغال برای آن‌ها وجود خواهد داشت.
وی ادامه داد: مجمع، به دنبال جذب افراد خیّر برای سرمایه گذاری در زمینه مهارت‌آموزی و اشتغال است تا بتوان معضل جوانان تحصیل کرده بیکار را حل نمود و زمینه را برای توسعه آموزش‌های فنی فراهم آورد.
درویشی مدیرکل گفت: اشتغال جوانان ایرانی و ترویج فرهنگ کارآفرینی علاوه بر توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کشور، جلوی هدر رفت منابع و مهاجرت بی رویه را خواهد گرفت. توسعه فرهنگ کار در بین جوانان، تنها راه حل اقتصاد پایدار در کشور است که می‌تواند زمینه رضایت‌مندی جامعه را فراهم آورد. تحقق این هدف، بدون مشارکت خیرین امکان پذیر نخواهد بود.