بانوان و ساکنان کلانشهرها بیشتر مشارکت کنند
 بانوان و ساکنان کلانشهرها بیشتر مشارکت کنند
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به غربالگری بیش از 37 میلیون و 266 هزار نفر در پویش ملی سلامت، گفت: انتظار داریم دو گروه مهم یعنی بانوان و ساکنان کلانشهرها بیشتر در این پویش مشارکت کنند.

به گزارش ندای تجن- روابط عمومی معاونت بهداشت به نقل از وبدا، دکتر کوروش اعتماد در ارتباط زنده تصویری با یکی از بخش های خبری تلویزیون با بیان اینکه تا کنون 28 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور در پویش ملی سلامت، پوشش بالای 70 درصد داشته اند، افزود: هدف گذاری ما در این پویش، پوشش حداقل 70 درصد جمعیت هدف یعنی افراد بالاتر از 18 سال بود که امیدواریم در سایر دانشگاه ها نیز مشارکت جمعیت هدف، تقویت شود.

وی به تمدید پویش ملی سلامت تا 30 دی ماه اشاره کرد و ادامه داد: دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی بهبهان، گراش، خمین، جیرفت، زابل، ایرانشهر، رفسنجان، یاسوج، بابل، شهرکرد، خلخال و لارستان بیشترین پوشش غربالگری دو بیماری پرفشاری خون و دیابت را داشته اند.

گفتنی است بر اساس آخرین آمارها تا صبح امروز 37 میلیون و 266 هزار نفر در پویش ملی سلامت شرکت کرده اند که از این تعداد 717 هزار و 644 نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و 410 هزار و 304 نفر با احتمال دیابت شناسایی شده اند.