رسانه‌ها کمک کنند تا مازندران به عنوان استان ملی اعلام شود/آب‌های سطحی لب تشنه طبیعت مازندران را سیراب می‌کند
رسانه‌ها کمک کنند تا مازندران به عنوان استان ملی اعلام شود/آب‌های سطحی لب تشنه طبیعت مازندران را سیراب می‌کند
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران معتقد است که مازندران با توجه به حجم گردشگران باید به صورت استان ملی دیده شود تا بتوان از اعتبارات بیشتری برای سامان دهی و جمع آوری آب‌های سطحی برخوردار شویم.

به گزارش ندای تجن- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران در مراسم جام رسانه‌ای امید که در محل تالارجمشید  ساری برگزارشد،گفت: کتابچه‌ای را با کمک همکاران تدوین کردیم که تعداد 2هزار و 300پروژه برنامه‌ریزی کردیم، مازندران  با جمعیت 3میلیون و 400هزار نفری تنها  از 15درصد آب سطحی و 85درصد آب زیرزمینی استفاده می‌کند.

بهزاد برارزاده با اشاره به اینکه 3سد میجران، شهید رجایی و آیت الله صالحی مازندرانی آب‌های سطحی ماست، ادامه داد: تعداد 242حلقه چشمه و 748حلقه چاه منابع زیرزمینی ماست که در حال مدیریت شبکه آب‌رسانی استان هستیم.

 وی افزود:ما باید به سمت استفاده از آب‌های سطحی برویم در حال حاضر میانگین آب‌های سطحی در کشور 53درصد است که در مازندران 15درصد داریم.

برارزاده با بیان اینکه در استفاده از آب‌های سطحی عقب ماندگی در استان حاکم است، اضافه کرد: همه رسانه‌ها کمک کنند تا بتوانیم دغدغه حوزه آب‌رسانی را مطرح کنیم، مازندران به عنوان نگین زیبای سبز گردشگری شناخته می‌شود و در طول سال با مهربانی  از مسافران میزبانی می‌کند مسلما با این ظرفیت نمی‌توانیم پذیرایی خوبی برای جمعیت 10الی 15میلیونی مسافران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها کمک کنند تا استان مازندران به عنوان استانی ملی اعلام شود، اضافه کرد:ما بیش از 967هزار مترمکعب مخزن نیاز داریم

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با بیان اینکه تنش آبی را با مهربانی و گذشت مردم مازندران پشت سر گذاشتیم، افزود:ما برنامه داریم که اگر بتوانیم آب خلیج را داخل کشور بیاوریم برای استفاده از حق آبه‌هایی که از کوه‌های مازندران ثبت شده است برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه‌های استان به فرمانده سپاه گفته شد، گفت:براساس تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی «ع»در 200روستا مشغول اجرای عملیات آب‌رسانی هستیم، در حال حاضر برای تعداد 1هزار و 350روستا در مازندران دغدغه داریم که فریادهای ما سبب شد تا در گام دوم محرومیت‌زدایی 650روستا را به ارمغان آوردیم.

برارزاده با بیان کمک خیرین در بخش آب‌رسانی استان، افزود: در مساحت 500 کیلومتر از شبکه آب‌رسانی خدمات‌رسانی شد، در سال جاری تعداد 4 شهر را کلنگ‌زنی کردیم  و کلنگ‌زنی 4 شهر نیز مطالبه‌گری ماست که ان شا االله بتوانیم انجام دهیم.

گروه شهید فرهاد فرجی