وامی که نان را سر سفره کارگران می‌برد
وامی که نان را سر سفره کارگران می‌برد
دولت با اختصاص تسهیلات و سرمایه در گردش می‌تواند سبب افزایش میزان تولید و زمان فعالیت کاری واحدهای تولیدی شود و همین موضوع سبب افزایش نیروی کار و رزق‌وروزی خانواده‌های کارگران می‌شود.

به گزارش ندای تجن – رویداد جام رسانه‌ای امید هم زمان با سراسر کشور در مازندران با میزبانی سازمان بسیج رسانه استان، استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی در روز چهارشنبه 20 دی ماه سال جاری در محل تالارجمشید ساری برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران مهم‌ترین اصل برگزاری این رویداد را باهدف تحقق امید آفرینی در کشور و بیان پیشرفت‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی داخلی بیان کرد.

عبدالمهدی حق‌شناس به راه‌اندازی مکانی برای بیان عملکرد مسئولان به مردم و نقش واسطه‌گری رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد هم‌افزایی میان رسانه‌ها نیز از جمله اهداف برگزاری رویداد جام رسانه‌ای امید است.

در ادامه استاندار مازندران و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان گزارش عملکرد دوران فعالیت خود پرداختند.

هنگام عصر نیز به همراه اصحاب رسانه، سرهنگ برسلانی جانشین فرمانده سپاه کربلا مازندران، حسینیان مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانه‌ها، حق‌شناس رئیس بسیج رسانه مازندران به بازدید از شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری رفتیم.

این شهرک بیش از 200 واحد تولیدی در حال فعالیت دارد که در حوزه های مختلف شیمیایی، کانی،فلزی،سلولزی، غیرفلزی، صنایع غذایی و.. مشغول به کار هستند.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم 14 واحد تولیدی در این شهرک به چرخه فعالیت بازگشتند و در مجموع حدود 140 نفر مشغول به کار شدند.

تعاونی آکام پروفیل زمانی و گروه صنعتی کیان پن از جمله واحدهایی بودند که برای بازدید از آنان رفتیم.

 مدیرعامل تعاونی آکام پروفیل زمانی تولیدکننده لوله و پروفیل از ورق فولادی در جمع خبرنگاران، گفت: این کارخانه سال‌ها راکد و ورشکسته شده بود و با تجربه‌ای که در استان‌های دیگر داشتیم این کارخانه را خریداری کردیم و با سعی و تلاش اعضا و پرسنل توانستیم آن را راه‌اندازی کنیم.

داود زمانی علوی افزود: این کارخانه زیر نظر تعاونی فولاد علوی به‌عنوان تعاونی مادر شروع به کارکرد و 30 نفر کارگر از نیروهای محلی  در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

زمانی افزود: در بحث  سرمایه در گردش و تأمین مواد اولیه مشکل داریم  مقدار مواد اولیه به‌اندازه نصف تحویل ما می‌شود این امر منجر به بیکاری نیمی از روزهای ماه در کارخانه می‌شود.

مدیرعامل تعاونی آکام پروفیل زمانی بیان کرد: ما با وجود مشکلات همچنان مصمم به مسیر خود ادامه می‌دهیم چرا که این تعاونی خانوادگی است و همه ما نسبت به آن احساس مسئولیت داریم و با سخت‌کوشی فراوان دست در دست هم دادیم و انتظار کمک از مسئولین هم داریم.

زمانی افزود: برای تأمین دستگاه‌های تولیدی نیاز به تأمین ارز داریم که متأسفانه مجبور هستیم از ارز صادراتی یا ارز بازار آزاد استفاده کنیم اگر دولت در تهیه ارز به ما کمک کند می‌توانیم دستگاه‌های موردنیاز را وارد کرده و کارخانه را توسعه دهیم چرا که در استان‌های دیگر در حال بهره‌برداری از کارخانه‌ها هستیم.

مدیرعامل تعاونی آکام پروفیل زمانی با اشاره به این که مواد اولیه به‌اندازه کافی در اختیار کارخانه قرار نمی‌گیرد، اضافه کرد: پروانه بهره‌برداری در سال، 150 هزار تن است این در حالی است که  ما فقط با 20 درصد ظرفیت، کار می‌کنیم.

زمانی بیان کرد: برای شرکت در بورس باید یا به‌صورت کامل  نقدی، یا 50 درصد نقد کار کنیم و این در حالی است که سه ماه بعد از گشایش اعتبار، مواد اولیه به دستمان می‌رسد و در این مدت نمی‌توانیم تولید  و باز پرداخت داشته باشیم.

این کارآفرین افزود: محصولات کارخانه در  استان مازندران و سایر استان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد که باتدبیر دولت سیزدهم و همکاری مسئولان برای تأمین مواد اولیه، می‌توانیم در طرح توسعه یک دستگاه جدید برای تولید پروفیل خریداری و وارد مدار تولید کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: چنانچه مسئولین از نظر ثبت سفارش و اختصاص ارز از ما حمایت کنند  می‌توانیم دستگاه‌های این کارخانه را هم مانند واحدهای دیگر به‌روز کرده و پرسنل بیشتری را مشغول به کار کنیم.

در ادامه از واحد تولیدی گروه صنعتی کیان پن بازدید کردیم که با برند آورتا مشغول به فعالیت است.

این تولیدی از سال 86 شروع به کار کرد و به تولید پروفیل در و پنجره یوپی وی سی می پردازد که در ایران جزو 3کارخانه نخست قرار می گیرد.

آورتا با استفاده از مواد اولیه پلیمری  با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن به تولید پلیمر اقدام می‌کند.

در حال حاضر 300 کار گر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند که برای ارتقای تولید نیاز به 30میلیارد تومان تسهیلات دارند.

به گزارش ندای تجن هر دو واحد تولیدی که به همراه خبرنگاران بازدید کردیم در فکر دریافت تسهیلات برای رونق تولید و افزایش نیروی کار بودند که دولت می تواند با حمایت و کمک به آنان به خانواده‌های کارگران نیز روزی برساند و نان را بر سر سفره آنان ببرد.

گروه شهید فرهاد فرجی